• corina84

styvfäreldrar eller placerade

hej jag e så arg på styvfäreldrar eller fosterfäreldrar som inte kan diskutera med barnen eller säga till barnen att dom har en mamma o pappa vilket jag är med om o det gör mig arg jag har en son som blir sex nu i december o han bor hos en fosterfamilj men dom gäger inte till han att det e jag som e hans biolågiska mamma VARFÖR?? jo det e bara för pengarnas skull inget annat..... sisst jag träffa min son så bäreta jag att han skulle få en lille syster då så sa fostermamman NEJ DET SKA HAN INTE han har sina här då sa jag det e inte hans riktiga men nu ska han få ett o det gör mig så arg o ledsen att dom e såGråter ni får mer en gärna komentera det här jag svarar så gott jag kan.......

• Svar på tråden styvfäreldrar eller placerade
  • Zaria

Hänger inte med riktigt.

Din son bor i familjehem? Och de vill inte berätta att du är hans mamma?

är inte målet med en sådan placering att barnet skall kunna återvända till föräldrarna när de ordnat upp sig eller vad nu skälet till placeringen är?

Är det som jag tror låter det ju helt galet,känns som att fostermamman inte vill se att barnet inte är hennes.

• corina84
    Svar på #1
    hej jo det ska vara så men det e inte så hon tror att kevin min son som e där e hennes det e därför hon inte säger något men men dom e som dom e det e bara pengar i huvet på dom..... tack för du läste det Glad
  • kavvan

Varför tror du att de bara är ute efter pengar? Det låter märkligt att hon skulle se din son som sin egen om hon inte tyckte om honom.

Om du träffar din son finns det väl ingen risk att han inte känner till din existens, eller?

• stiss

Det kan även va så att det här mamman är så angaserad i ditt barn att hon är rädd att förlora honom. Men åm jag skulle va du så skulle jag försöke pråta med henne när ni är ensamma åm hur det skäns för dig och även vad hon skäner vad är rätt och fel i det här sammanhanget för målet är väl att han ska flytta hemm igen. Hoppas det ordnar sig. Lycka till.

• belse

Du måste väl ha en kontakt på socialen som har hand om din sons placering, be om ett möte och ta upp problemet. Be att socialen gör ett spontanbesök hos familjen och be dem prata med fosterfamiljen, en placering är ju till för barnets bästa men det ska ju arbetas för att barnet skall flytta tillbaka till sina föräldrar om det är möjligt. Tyvärr verkar det som om många fosterfamiljer knyter an lite väl mkt till barnet och fular sig när det gäller kontakten med de biologiska föräldrarna.
    Lycka till!

Svar på tråden styvfäreldrar eller placerade