• Bobbenn

Vad ha på barnen i vagnen när det är ca 5-10 grader ute?

Vad har ni på era små i vagnen från ca 12/10 grader ner till ca 5?

Var och en blir salig på sin tro
  • Svar på tråden Vad ha på barnen i vagnen när det är ca 5-10 grader ute?
  • annie80

Jag har köpt en fodrad flecce ovarall och en liten filt på och självklart mössa.

• Nalle Puh73

Jag har fleeceoverall och en tunn fleecefilt på Elias (3 månader)  just nu + en tunn bomullsmössa på huvudet. Vi har runt 8-10 grader just nu. Han ligger ju helt stilla så det känns ganska lagomt.

♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
  • LabLover

Ner i åkpåsen! Om hon är vaken blir det en extra tröja och mössa också. Ligger hon ner och sover är hon ju mer skyddad och då behöver hon det inte. Lillasyster är 6 månader.

♥ Underbara döttrar födda juni 2005 & mars 2008 ♥
  • Nyfiken gul

just nu har Victor en fleeceoverall + varm mössa + täcke på sig i vagnen. (han är 3 mån)

när det sen blir kallare o kryper ner mot 5 grader o under det åker åkpåsen fram.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Turnit

Vår lill* har en joggingoverall utanpå sina kläder. Sitter i åkpåse, plus en bomullsfilt i åkpåsen. Mössa, tunnare modell. Är inte kall när jag tar upp barnet.

.?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Roger Kynard

Min lilla kille har fleecejacka, tunn mössa och två tunna filtar på sig i vagnen. Är inte så kallt här ännu(eskilstuna)men det blir fleeceoverall, åkpåse alt täcke lite senare samt tjockare mössa.

• Bobbenn

Vi har fleece jacka, tunn mössa och fleece åkpåse nu.

Var och en blir salig på sin tro
  • PitraPi

Jag har en varm liten kille som nästintill aldrig är kall. Ha brukar under sin fleecefilt ha en bomullsjacka med luva på sig alt en fleecejacka och tunnare bomullsmössa. Han ligger på vagnmadrassen, en frottéhandduk, lakan och så har jag lagt i en fleecefilt under honom också. Är det ruggigt sätter jag på vindskyddet så ligger han varmt. Tar nog fram åkpåsen när den går under 5 grader eller nåt.

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Emil 2008-05-20 ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • emmizenma

Vår kille har mössa, långärmadbody och en tjockare tröja över, byxor, lite tjockare strumpor och sedan en filt på sig i vagnen(i vagnen sitter han på en fårfäll).
    Har vi honom i selen har han lika men ingen filt, det blir så varmt och gosigt när man bär honom

• mammamadeleine

just nu har han tjock tröjja, mössa, tossor, fleece filt och åkpåse, overallen åker nog på i veckan om det blir kallare, har inte vart såå kallt ännu!

• jungfru76

Jag har långärmad body,byxor, strumpor, tunn mössa och fleece jacka på honom. Han ligger i sin mjuklift med "locket" på. Det har inte varit så jätte kallt här i Sthlm än. Drar det neråt -0 så tar jag bort liften och sätter dit vinteråkpåsen. Han är 4 månander.

• twistedtofit

långärmad body, strumpbyxor, mjukisbyxor, kofta eller luvlacka, vantar, tossor och bomullsmössa. Han ligger i mjuklift med fårskinn och har en halvtjock filt på sig. Har inte satt på locket på insatsen än

• TinaLi

Hon har byxor, långärmad body, strumpor och över det en jacka med luva, en mössa och tossor.
    Så får hon ligga i vagnen under ett täcke.
    Blir det soligt eller inte blåser så mycket brukar jag ta av tossorna och knäppa upp jackan, eller dra av täcket lite och lägga en tunn filt på henne istället.

• Roger Kynard

Jag ska försöka vänta så länge som möjligt med täcke, åkpåse och overall. Vad ska man liksom ta till senare när det är rikitgt j-a kallt tänker jag. Iofs är sonen väldigt varm av sig. Har också hört att man är benägen att klä på dem för mycket :o)

• Bomullsblomma

Men oj vad mycket kläder era små behöver. Här i Stockholm är det inte alls kallt ännu. Visserligen är jag inflyttad från norrland, men inte behövs det någon vinteråkpåse ännu. Jag hade tänkt ta fram overallen vid 5 grader ungefär. Nu går det bra med kofta, mössa och täcke.

• TinaLi

Bomullsblomma: Här i västernorrland är det inte så jättekallt ännu. Ligger runt 8-12 grader om dagarna ungefär, lite beroende på väder.
    Men jag kör som du jacka, mössa och täcke overall och fårskinnsfäll i vagnen kör jag med senare när det blir kallare!

• Nalle Puh73
    Bomullsblomma skrev 2008-09-21 18:56:37 följande:
    Men oj vad mycket kläder era små behöver. Här i Stockholm är det inte alls kallt ännu. Visserligen är jag inflyttad från norrland, men inte behövs det någon vinteråkpåse ännu. Jag hade tänkt ta fram overallen vid 5 grader ungefär. Nu går det bra med kofta, mössa och täcke.
    Håller också med dig lite. Men samtidigt är det skillnad på +10 och +10 ibland. Igår lös solen fast det var inte varmare på termometern så klarde sig Elias med jeans, långärmad body, huvtröja och tunn mössa men tidigare i veckan då det varit mulet och grått så har fleecen varit ett måste. Vinteråkpåsen/overallen kommer inte fram här förens det närmare sig nollgradigt. Tar man på för mycket redan har man ju inget att ta till när vintern kommer.
    ♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
  • HopeNeverFades

måste bara lägga in att fårfällen är alltid bra att ha även då det är varmt, den hjälper ju till att reglera värmen, värmer då det är kallt och kyler då det är varmt =)

• Vaniljkex

Super! Det var precis en sadan har trad jag letade efter. Aker hem till Sverige i overmorgon, och stod handfallen infor vilka ytterklader min 4-manaders behover. Men nu vet jag. Tack!

Svar på tråden Vad ha på barnen i vagnen när det är ca 5-10 grader ute?