• älsa

Någon mer som väntar tvillingar??? Är i vecka 9. Följas åt?

Hejsan!
    Väntar tvillingar efter en IVF behandling och är nu i vecka 9+3. Känns helt otroligt att det lyckats och att det är två små!
    Tänkte att det kanske finns någon i samma sits? Kunde vara kul att följas åt.
    Frågorna är många man undrar över nu känner jag...Hur kommer man att må framöver....Hur kommer det att gå på jobbet....Förlossning när det är tvillingar... Ja det är mycket som snurrar i huvudet.... Skriv gärna en rad om du är i samma sits. Kram

• Svar på tråden Någon mer som väntar tvillingar??? Är i vecka 9. Följas åt?
  • Leidy

Grattis till tvillingarna...väntar tvillingar med och är i vecka 35 just nu...Mmm du har en underbar tid och kanske lite jobbig tid med...men det e trevligt...*ler*

• Zebbe01

Grattis till twinsen!!... väntar oxå twins är i v 17nu.

• Mamma till Julius  Anna och Elsa

Hejsan Älsa
    Jag väntar också tvillingar och jag är i v. 8+6. Jag är beräknad till den 6/2. Jag har försökt hitta information om tvillingfödslar och dyl, men inte kunnat hitta något. Jag har blivit behandlad med Gonal-F för att få ägglossning och det blev ju dubbel pott.

• Tussi

Och här är en till i v9-Fickk ett ägg tillbaka vid ICSI, som tydligen delat på sig..så det blir enäggs!!:o)

Förra veckan mådde jag jätteilla och kunde knappt röra mig-idag mår jag somn en prins? Hur harni haft det?

Kramar Tussi

• solen

Väntar tvillingar o är i v 9. Har mått så illa att jag inte kunde röra mig utan att jag spydde. Men idag har jag börjat att må bättre, kan röra mig mera o känner mig piggare!
    kul att det är så många!

• artie

Grattis till tvillingarna! Jag väntar också tvillingar. Är nu v.38+6!! Önskar att de kommer ut nu!!! Trött på att vara gravid.
    Blir man medlem i tvillingklubben får man en pärm med info samt en video som jag tyckte var bra. www.tvillingklubben.se

• Tussi

Tack för infon artie!! Ni måste hålla tummarna för mig-På onsdag ska jag göra nytt UL för att undersöka så att den ena tvillingen är ok-Den låg nämligen lite dumt på första UL:et så man kunde se hjärtfrekvensen, men inte mäta den-Dock misstänkte BM att den var ngt mindre än den andra, så därför ska de nu kolla så att allt ok!

• Leidy

Håller tummarna för dig till på onsdag....*ler*ska se att allt e bra med den lilla eller båda små...kram

• jaguar

Grattis!

Jag bär också tvillingar efter ivf och är i v15.

• holm

Grattis till tvillingarna! Det är supermysigt (änn så länge ) med att ha två inneboende i magen. Lycka till /Ulrika väntar tvillingar i v 19+2

• solen

Hoppas alla med stora magar mår bra
    Jag mår bättre , kräker bara 1-2gånger per dag nu
    Undrar om någon vet hur det är med UL när man väntar tvillingar?
    Min läkare sa att det är som vanlig graviditet med undantag om dom misstänker något?
    Jag har gjort ett vul i v 7 och ska alltså vänta tills v 19 med nästa ul??!! har gjort ivf förästen, är redan nojjig för allt trots andra graviditeten.
    Tycker det känns blähh!! Någon som vet?
    tUSSI: Håller tummaran för dig imorgon

• Tussi

Tack solen och leidy!

Är tillbaka från VUL nu...Tyvärr så blir det inga tvillingar..Deras hjärtan hade slutat slå i v.9 (dvs bara för ngn dag sen) Men jag önskar er andra lycka till! kramar Tussi

• holm

Tussi: Sänder dig styrkekramar.....

Solen: Jag gjorde ett vul i v 7, sedan ett ul i v 10 för att fastställa om det var en eller två äggstvillingar. Det stora ul på lasarettet gjorde jag i v 18 och nästa blir i v 28 (ev i v 26 beroende på vad bm säger under tiden) och sedan vet jag inte riktigt hur många till man gör. Jag tror att man följer tvillingarnas tillväxt ganska noga på slutet av graviditeten.

• solen

Tussi: stora kramar till dig...
    Holm: tack, vill så gärna se att dom är ok så ska prta med min Bm imorgon.

Svar på tråden Någon mer som väntar tvillingar??? Är i vecka 9. Följas åt?