• KajsaAnka

Vad önskade du till din son i doppresent?

Just som rubriken säger...

♥ Dotter född 15 maj -06 ♥ Son född 20 juni -08 ♥
  • Svar på tråden Vad önskade du till din son i doppresent?
  • Maxit

Eget bestick
    Egen servis - mugg + djup- & flattallrik
    Silver ram
    Sparbössa

• Turvann

Det finns ett jättefint födelsedags trätåg (bordsdekoration)från "brio" Med vagnar i siffrorna 1-9 tror jag det var, i varje vagn sitter ett ljus. Så tänder man så många ljus som barnet fyller. Jag tycker det är kul att få och ge doppressenter som kan komma till andvändning och inte bara stå i ett skåp

• hallon80

Allt utom silvergrejer...sparbössor...och sånt vanligt..tråkigt!
    Vi fick...möbler till hans rum..SIA prinsstolen då...pengar, leksaker, ullfäll...lapptäcket som någon sytt...en annan filt..
    Vi ville hellre ha sånt som va användbart..

Mina älsklingar A & F
  • ÖNadja

allt annat utom tennsaker! =)

Vi önskade sångböcker, kläder och pengar. Men det dyker ju ändå upp tennsaker och en massa halsband. =)

• Tussen06

Vi önskade inget men fick en lära-gå-bil, sparabössa, pengar, kläder, böcker, halsband, ramar,

Praktiska saker kan man ju önska sig: kläder, leksaker, böcker m.m.

• MammaOsa

Vår son får denna av sin morbror i present med hans namn graverat o datum. Den är super fin det är en ljusstake i kristall

• mandelblomma

kommer att önska oss presentkort till en fotograf...någon fin möbel till deras nya rum, fina sagoböcker.

• Känslan

Vi önskade oss ingenting,visste inte att man skulle skriva en önskelista ;)
    Men jag ville ha en dopram och den fick vi av min mamma.
    Sen blev det många tennsaker,typ 3 ramar,2 bestickset,typ 3 spargrisar...och annat smått och gott.

• jorialel

Är helt emot de "traditionella" doppresenterna. Vi har haft insamling till våra 3 barn. Pengarna vi fått in under dopfesten har vi donerat till Barncancerfonden och BRIS.

Vad ska vi med en massa krafs till, vi har det bra som det är.

• ÖNadja
    jorialel skrev 2008-09-20 21:16:58 följande:
    Är helt emot de "traditionella" doppresenterna. Vi har haft insamling till våra 3 barn. Pengarna vi fått in under dopfesten har vi donerat till Barncancerfonden och BRIS. Vad ska vi med en massa krafs till, vi har det bra som det är.
    herregud vad fint gjort! vilken egoist man känner sej som.. =/
  • jorialel

Äh det är bara gamla vanor som sitter i, man får försöka tänka om lite bara.

• ÖNadja
    jorialel skrev 2008-09-21 12:53:04 följande:
    Äh det är bara gamla vanor som sitter i, man får försöka tänka om lite bara.
    man måste nog börja göra det. Håller på att bearbeta min käre sambo om att skaffa en fadderbarn, nåt ja vela ha länge.. nåt måste man ju kunna göra! =)
  • Kicki111

Fick ett jättebra tips i en annan tråd här på forumet nämligen superfina barntavlor med barnets födelsedata/namn från www.styleroom.se!!! Ett toppen alternativ till dessa sparbössor, tallrikar mm.

• mammamadeleine

ska ha namnkalas om två veckor o alla fråga ju såklart vad dom ska köpa! Har inte en susning! Har önskat en tallrtik med bild på honom och gravyrt med namn o fördelse datum mm, och en id bricka, sen e det fan tomt i skallen! Vill inte ha typ en gaffel o sen ska han samla resten av livet, hellre en servis i plast eller nått som man kan använda o inte bara ska stå o samla damm! Svårt det där, var lättare till dottern tror jag, nästan alla köpte nått smycke! Fick iof en fond av sin mormor o morfar, där dom sätter in pengar på födelsedagar o jul, o den har ju vuxit rejält, pengar som hon får ut när hon fyller 18!  Men då knske man ska va lite kunnig själv så man inte förlorar alla pengar igen

Svar på tråden Vad önskade du till din son i doppresent?