• cookiemonster

Gran Canaria eller Teneriffa

Hej, sitter och drömmer mig bort. Vi kommer nog åka till Kanarieöarna i jan.
    Då är vår son 14 mån.

Har aldrig varit på Kanarieöarna.
    Vart skall man åka, Gran Canaria eller teneriffa.
    VI kommer nog åka med Ving eller Fritidsresor och bo på barnvänliga hotell.
    Men vi vill också ha något annat att göra än att ligga vid poolen /stranden hela dagen (går ju inte med en sån liten krabat)....

Vart skall man dra av dessa två?
    Vad är skillanaden på dem?
    Att läsa resekataloger är inte lätt eftersom de förskönar precis allt.
    Så vilka öar och hotell rekommenderar ni?

Tack för hjälpen

• Svar på tråden Gran Canaria eller Teneriffa
  • Loppeloppan

Har varit både på Gran Canaria och på Teneriffa. Nu senast var vi på Teneriffa och bodde i Fanabé på ett nybyggt Sunwing Resort hotell. SÅÅÅ frächt och fint och det mer barnvänligt än deras resort finns ju inte! Vi hade lite dåligt väder i några dagar och det verkar inte vara helt ovanligt när det gäller Teneriffa. Men annars gillade jag det (framför allt med barn då...). Vi hyrde bil de dagar de regnade och besökte bl.a. en jättefin djurpark.

När vi var på Gran Canaria var vi i Playa del Inglés och San Augustin och stranden där är superfin!! Har för mig att de också har ett Sunwing Resort där och de är ju alltid bra! Vi hade kanonväder båda gångerna vi var där, vilket hör till vanligheterna. Södra delen av ön ligger placerat på ett sådant sätt från ekvatorn att soltimmarna är massor!! Dessutom finns där inte ett enda giftigt djur fick vi höra när vi var där. Äckliga djur, ja, men inte giftiga

Trevlig resa!
    Är så avis, jag vill också på solsemester!!
    Men jag får å andra sidan åka till Skottland i höst och det är ju också trevligt!

• cookiemonster

Loppeloppan:
    tack för ditt svar. Har du åkt med Fritidsresor någon gång?
    Så om jag har förståt dig rätt så är det bättre väder på Gran Canaria en Teneriffa?

Du behöver inte vara avis ännu vi åker nog inte förrän i januari!!!
    Vet inte vad man skall hitta på i sommar men en 7-mån

Ha det gott i Skottland!

• ia1982

Hejsan.. Jag har varit på Teneriffa 2 gånger under de senaste 7 månaderna och det var inte bra väder på någon av resorna. Men nu är det för hoppningsvis bättre. Är i alla fall barnvänligt där! Playa de las americas är ju turistorten och den passar nog bäst om man har barn. Varning för att det är ganska dyrt.. man får räkna med samma priser som hemma... minst .. Ha en trevlig resa i januari

• Loppeloppan

Nej, jag har aldrig åkt med fritidsresor. Bara med Ving och Spies.
    Ja, de flesta man pratar med säger likadant om vädret på Teneriffa. Det är inte lika "klockrent" fint som på Gran Canaria.

Jodå, jag är redan avis!!

Svar på tråden Gran Canaria eller Teneriffa