Flytta sin blogg från blogg.se till egen domän?
Jag lyckas inte flytta min blogg från mollyland.blogg.se till mollyland.se !!
Jag äger domänen och allt sånt är klart! Det är bara själva flytten som strular för mig!
Någon som vet hur man gör?
Jag lyckas inte flytta min blogg från mollyland.blogg.se till mollyland.se !!
Jag äger domänen och allt sånt är klart! Det är bara själva flytten som strular för mig!
Någon som vet hur man gör?
Måste du inte installera en blogg på sidan först?
Nej man ligger ju tydligen kvar på blogg.se plattform, men ja adressen är annan. Alltså man använder sig av blogg.se verktyg och allt.
Jag använde mig av en guideblogg som guidade hur man skulle göra och jag gjorde precis som det stod med någonstans måste det gått fel.
Kolla själva om man går in på mollyland.se
Jag har lixom lyckats registrera så långt att sidan fattar att den tillhör mig om man säger så, men sen ska man flytta över så varje gång någon skriver in mollyland.blogg.se så flyttas de automatiskt till mollyland.se
Snälla finns det någon här inne som vet hur man gör?
Känns tråkigt att betala för domänen och ej kunna använda den!
kika in på designadinblogg.se Vet att han skrivit om hur man gör.
Lycka till.
www.jennyshus.webblogg.se
hopp81 - jo det är ju just den sidan jag försökt använda mig av tidigare. Tack ändå för tipset.
hmm jaadu.. hänger inte riktigt med på hur han menar när han skriver det där. Vet inte exakt hur bloggarflyttningar funkar men om jag tänker rätt så måste man installera databasen för bloggen och sen flytta hela bloggen. Och flyttar man den bloggen då så kan man ju inte använda sig av blogg.ses verktyg och så.. På den guiden står det inget om att flytta över databasen så enligt den ska man alltså bara använda blogg.ses databas men på sin egen ftp. Låter konstigt att det skulle vara tillåtet från blogg.se
Ni vill alltså att det ska stå erat domännamn i adressfältet? som till exempel mollyland.se istället för mollyland.blogg.se? Det går att fixa en redirect och sen gömma namnet men då kommer det alltid stå mollyland.se och inte adresser till inlägg. Nu står det till exempel mollyland.blogg.se/2008/september/lilo-sam.html Går man in på den adressen genom redirect så kommer det stå mollyland.se bara. Alltså kommer man inte kunna länka till inlägg.. Förstår ni hur jag menar?
ejda- Ja jag förstår hur du menar. Det gör nog ingenting att maninte kan länka. Min blogg kommer att ta en annan inriktning så fort jag får ordiing på det och länka till specifika meddelanden gör inget att man ej kan.
Jag har precis samma problem som er. Får inget svar på designadinblogg heller :(
Står såhär: Forbidden
You don't have permission to access / on this server.
Har sån bloggabstinens nu!!
sopox.blogg.se/tjockistillsmalis/
Handlar om min viktnedgång med hjälp av modifast, lägger ut resultat en gång i veckan!
Om ni har lagt upp era bloggar på en gratisblogg finns all info om er blogg hos den leverantören i deras databaser. Mao inget ni bara kan plocka hem och sätta upp på annan plats. Antingen får ni copy and paste hela bloggen eller peka ert inköpta domännamn till bloggen där den ligger kvar hos er bloggleverantör.
Att peka om en domän är ingen svår vetenskap ens om man inte är särskilt duktig på data. De flesta leverantörer med dessa tjänster har enkla bruksanvisningar i hur man ska gå tillväga.