Snabbt ta bort Herpes/Munsår
Någon som har ett tips? Ser förjävlig ut och har hellre skorpa än dessa blåsor. Kan man påskynda blåsorna? Uscha ont gör de med. Ska liksom på barndop i morgon och vill inte se ut så här
Någon som har ett tips? Ser förjävlig ut och har hellre skorpa än dessa blåsor. Kan man påskynda blåsorna? Uscha ont gör de med. Ska liksom på barndop i morgon och vill inte se ut så här
vet inget som påskyndar men apotekets plåster mot herpes e kanon + att man kan måla läppstift utan på så att blåsorna inte syns.
det ända som jag tycker hjälper bäst är zovirax krämen som finns på apoteket.
annars gå till en läkare och be om zovitax eller valtrex tabletter då går det bort helt på några dagar..
tycker jag är det ända som funkar bra.
Tyvärr är det väl så att har man väl fått såren så finns det inte direkt nåt som "tar bort" det, utan det läker av sig själv ändå.
Har själv provat Zovirax/Anti/Vectavir/liknande salvor men tycker inte att de gör någon större skillnad. Faktum är att om man läser FASS-texten för Zovirax så ser man att krämen i två studier har setts minska läkningstiden med EN HALV DAG. Inte så jätte mycket med andra ord...
Köp något att täcka över finns säkert i en smkinkbutik.
ta hål på blåsorna och håll en tuss med alsolsprit under så det inte rinner, sen badda med spriten och på med virussalva...
Snabbt vet i katten, det tar den tid det tar att läka ut det, men munsårsplåstren tycker jag är bra, man är inte där och pillar hela tiden + att det läker snabbare för mig. Sen kompleterar jag med vectavir på natten!
Det bästa jag absolut provat är Forever Living's Gelly!!!
Så fort man känner att det börjar klia så har jag tagit Gellyn och smort på ca 1ggr/timme och har sluppit munsår! Samma sak för maken.
När jag får munsår brukar jag badda med sprit, sticka hål på blåsorna och ha zinkpasta på, för att torka ut så snabbt som möjligt. När blåsorna är torra smörjer jag in med Eight hour creme eller Idomin.
Det som funkar allra bäst för mig är är att sticka hål på blåsorna, på med handsprit och sen puder faktiskt, alltså sminkpuder! Ett tjockt lager på, det torkar ut väldigt fort för mig. Sen is, is, is! Kyl 10min varje timme för att slippa fläskläppen ????