Schamponera katt med "vanligt schampo"
vågar man det? har inget kattschampoo hemma o vår perserkatt behöver en dusch..vanligt schampoo o balsam?
kan det skada på något vis? naturligtvis är kattschampoo bäst men vad tror ni?
vågar man det? har inget kattschampoo hemma o vår perserkatt behöver en dusch..vanligt schampoo o balsam?
kan det skada på något vis? naturligtvis är kattschampoo bäst men vad tror ni?
Typ barnängens eller oparfymerat borde gå bra
Jag har fått höra att man aldrig ska göra det, det är inte bara parfymen i vanligt schampo som kan göra skada utan också att det inte är återfettande som djurschampo är...
hittade ett kattschampoo nu i gömmorna, fungerar det med vanligt balsam upptill då? har tid upplevt detta schampoo som "klister"
Det går nog bra... jag tvättade min häst med diskmedel och han mår kanon!!
Jag har tvättat mina katter i clearasil någon gång, men jag är mer noggrann med att skölja då så det inte är ett spår kvar i pälsen.
ja hon har ju mjäl så clearasil kanske hade varit bra....
Nej, det ska man helst inte eftersom katter har ett annat pH värde och människoschampo har ett annat vilket kan göra att huden blir torr.
Handlar det om någon enstaka gång är det ingen fara.
Jag har perser...jag badar mina katter vartannan vecka, tre sköljningar med Yes diskmedel utspätt 1* 15, sedan tre schamponeringar med Matrix "so silver"! Också det utspätt 1*7. Så du kan nog spä ut vanligt schampo, ta det inte koncentrerat. För att inte perserpälsen ska tova sig så måste man ha något som tar bort det feta i pälsen(därav yes för min del, men det finns dyra schampooon som fungerar på samma sätt..)
Jag kan berätta att jag har mina katter i topptrim (utställningskondition), och har inga problem med deras hud, ingen klåda eller så..) Se bara till att spä ut schampoot och torka pälsen ordentligt!
Lycka till!