• SoffiZ

Juli bebis 2008

Någon som fick bebis i juli 2008 och känner för att dela med sig lite? Min son föddes i v 34+5 080707.=)
    Skulle även va skoj o prata med föräldrar till andra prematurbarn.

• Svar på tråden Juli bebis 2008
  • zezziz

Jag fick en son i vecka 31+3 nu den 21 augusti.
    Han vägde 1615 g och var 42 cm lång.

Vi låg inne på Neo i 3 veckor sedan åkte vi hem och fick hemsjukvård och har det fortfarande.

Hur är det med er?
    Har ni någon vård eller är ni utskrivna från neo?

• SoffiZ
    Svar på #1
    Det är jättebra med oss. Vi blev utskrivna från Neo. Låg där i 10 dagar. Nu är det endast bvc som gäller. Va på ett läkarbesök pga att han e prematur, men nu e det bara bvc som för "vanliga" barn.

Vet du varför han kom ut? Ville han det själv eller blev det komplikationer?
  • Hugos mamma 2008

Hej jag fick en tillväxthämmad son i vecka 30+6 2008-07-08. Han vägde 995 g och var 34 cm - han är i dag 2008-09-24 44cm lång och väger 3070 g. Vi fick komma hem den 25 augusti efter varit där sedan 8 juli. Själv var jag dessutom inlagd 1 månad innan.

• zezziz
    Svar på #2
    SoffiZ skrev 2008-09-23 14:06:16 följande:
    Svar på #1Det är jättebra med oss. Vi blev utskrivna från Neo. Låg där i 10 dagar. Nu är det endast bvc som gäller. Va på ett läkarbesök pga att han e prematur, men nu e det bara bvc som för "vanliga" barn. Vet du varför han kom ut? Ville han det själv eller blev det komplikationer?
    Läkarna vet inte riktigt vad som hände mer än att när jag hade prematura sammandragning och när jag hade en sammandragning så gick hjärtljuden ner på Theo.

Så efter mycket övervägande fram och tillbaka så blev det tillslut akut kejsarsnitt i vecka 31+3.

Skönt att allt har gått bra för er.
    Måste fråga med skickar de på Neo journalen till BVC ellr måste man be om den själv på Neo?
  • SoffiZ
    Svar på #4
    Jag tror att du måste höra av dig själv till dem. Jag fick inte med mig några papper alls, men vill gärna ha min förlossningsjournal iaf...!
  • zezziz

Okej, ska kolla upp det när det närmar sig för utskrivning från Neo till BVC.

Min förlossningsjournal fick jag också be om att få.
    Var faktiskt överraskad att de dokumenterade så mycket som det gjorde. Var skönt att läsa igenom om vad som egentligen hände och vad läkarna drog för slutsatser.

Hur har ni gjort med besök från anhöriga och vänner?
    Tycker det är så svårt att dra gränsen på vilka som får besöka oss för man vill ju träffa alla men det är ju det därmed smittoriskerna och nu till hösten/vintern kommer ju RS-viruset.
    Vill ju inte att lillen ska bli sjuk men kanske är man för nojig?!

Svar på tråden Juli bebis 2008