• Tiger Af Lilja

Bli renlevnads människa (till 99%)

Ja nu är det så ska fatta mig kort, jag är nu nervös och orolig har knölar i nacken (sedan februari) och ska snart kolla upp om det är något farligt, har dessutom under sommaren haft en rad virus infektioner i mun, och nu har jag pleurit (lungsäcksinflammation), iallfall har redan läkarkontakt. Detta har fått mig att vilja mer och verkligen vilja bli mer sund..

Men jag fick barn i November -07 och varken röker elelr dricker och ska fortsätta så.

Vad jag vill nu är att trappa upp och leva så sund som möjligt.
    Någon som vill hänga på och bli en renlevnads människa som jag skrev till 99% för utan choklad (mörk) kan jag inte leva utan.
    Ni som är trötta på att vara trötta, sjuka, och osunda... tänkte man kudne stötta varandra..ge råd och tips m.m..

Jag tränar själv yoga tyvärr för få gånger i månaden, jag har ingen ork till något...

Men nu ska jag försöka komma igång..

Mina personliga regler kommer vara:

*Ingen alkohol
    *Ingen (tobak eller annat liknande)
    *Undvika socker
    *Mer nyttiga grönsaker
    *Samt mer saker från hälsokost!
    *Mer träning och meditation.

Vore skoj om någon vill hänga på....

Kram T

• Svar på tråden Bli renlevnads människa (till 99%)
  • Tiger Af Lilja

Nästa vecka kommer min boxningssäck då hoppas jag att jag blivit friskare så jag kan sätta igång..

Om ingen hänger på skriver jag i tråden som pusha mig själv..

• jojjsa

Ville bara önska dig lycka till, bra initiativ!

• nimble

Jag är redan renlevnadsmänniska! Fast, jag dricker alkohol, det tillhör renlevnaden, tycker jag!
    Även mörk choklad, jag äter ca en ruta om dagen, rena vitaminkicken och bevisat hälsosamt!
    Jag äter sunt, mycket fisk och bär.
    Varje dag juicar jag även ett stort glas med två morötter, ett äpple och en stor broccoli och det dricker jag, toppen!

Röker gör jag inte, slutade för 11 år sedan. Jag springer 5 gånger i veckan och tränar lite vikter 3 ggr vecka.
    Håller igång hjärnan med hjälp av studier.

• Tiger Af Lilja

Härligt...Skönt att höra.. kan hålla med att ett glas rött är gott för hälsan och mörk choklad.

• Hundkär

Jag vill gärna hänga på.
    Jag känner mig så himla trött och yr.
    Har jätte dålig kondis och behöver verkligen skärpa till mig på allvar.
    Jag ska den här veckan motionera varje dag.
    Och äta mer grönsaker och bönor m,m
    Jag har även köpt gojibär som jag ska äta varje dag.

• Tiger Af Lilja

Hundkär: Va kul Har börjat med Gi idag och ska i veckan inhandla hälsokost nåt upppiggande, vart köpte du bären?

• Hundkär

Jag köpte dom på marknad men dom finns även på hälsokost affärer.
    I dag har jag varit ute på långprmenad ca 1 timme och nu håller jag på och gör jättegod mat till mig själv fullkorns spaghetti med kikärts blandning sås.
    Sen i kväll ska jag pyssla om mig själv med ett långt varmt bad.

• Hundkär

Gi har jag också läst om men aldrig prövat.

• Tiger Af Lilja

Okej mysigt jag har inte kommit igång med mi nträning ordentligt, men på torsdag kommer min boxningssäck ska då börja köra kickboxning igen...

• Hundkär

i dag ska jag:
    köra 10 minuter på min crosstrainer och gå en långpromenad igen.
    Boxningssäck lät kul på en sån kan man avreagera sig ordentligt:)

• Eisa

En VIKTIG sak för kroppen och själen är att inte ta sovmorgon mer än nån gång ibland. Jo det är sant. Man mår bäst av att kliva upp senast 7.

Svar på tråden Bli renlevnads människa (till 99%)