csn o rabatt
Om man nu vill utnyttja studentrabatten som vissa ger, hur gör man då. Måste man själv be csn skicka ett kort eller borde det ha kommit hem ett automatiskt? SJ ger väl studentrabatt väl?
Om man nu vill utnyttja studentrabatten som vissa ger, hur gör man då. Måste man själv be csn skicka ett kort eller borde det ha kommit hem ett automatiskt? SJ ger väl studentrabatt väl?
Man brukar få ett kort hemskickat.
Om du studerar å borde du ha ett CSN kort som du visar upp när du vill ha rabatten
Jag började nu den 1 sept men jag har ju skickat in allt o fått första utbetalnigen o allt men kanske får ringa o fråga om kortet på måndag då
Jag har för mig att det finns vissa kriterier man måste uppfylla för att få kortet. Uppfyller man dom så ska man få kortet hemskickat.
Plugagr du heltid/deltid?
Den brukar dröja ngr dagar så den kommer säkert snart.
När får jag mitt CSN-kort?
# Läser du på gymnasiet ska du få ditt kort i september/oktober varje läsår. Har du börjat mitt i en termin eller efter årsskiftet får du kortet några veckor efter det att skolan rapporterat in dig till CSN.
# Läser du på komvux eller folkhögskola, och har studiestöd från CSN, kommer du få ditt kort ca tre veckor efter första utbetalningen av studiestödet. (Man måste läsa på minst halvtid och under minst 13 sammanhängande veckor för att vara berättigad CSN-kort).
www.csn-kortet.se/kundtjanst_fragorsvar.asp
Och här kan du kolla om du har ett kort, eller så kan du beställa ett nytt om det har kommit bort eller så:
www.csn-kortet.se/kundtjanst.asp&id_meny=122
Jag studerar en kurs, men tar inte studiemedel, eftersom jag jobbar heltid (och pluggar deltid). Jag får inget CSN-kort, men väl ett Studentkort. Jag får också rabatter
Min erfarenhet är att det kan ta upp till två månader innan kortet kommer.
Jag har för mig att SJ endast ger rabatt till dem som studerar minst 75% - men jag kan ha fel.
ok tack för alla länkar o svar. Jag studerar heltid på distans o tänkte eftersom ja ska ut o resa om en månad vore det bra om ja hade rätt till ett kort. Ja letade på csn:s hemsida men hittade inget men sen är ja usel på allt vad sökfunktion heter. Googla e heller inte min starka sida *S*
Vi får vårat kort ca två veckor efter att vi betalat in kåravgiften, men då är det studentkortet som vi får.