Tummen upp för philips avent flaska!
Vi körde förut med mam's ultivent flaska och napp nr 2 men måste säga att jag inte riktigt var nöjd med den. Det rann ur den lite för fort och lillen åt jätte fort och kräktes efter varje måltid.
För några dagar sedan när jag var och handlade såg jag philips avent flaska. På förpackningen stod att barnet själv väljer hur snabbt maten skall komma för det är barents sug som bestämmer. Då beslutade jag mig för att skaffa flaskan. Och det stämmer faktiskt! Ja, just då man blandat till ersättningen och vänder flaskan upp och ner då kan det rinna lite ur nappen, men då barnet börjat suga och man tar ut flaskan ur munnen på honom så rinner det inget alls genom nappen. Det är helt och hållet sonen som bestämmer hur mycket och hur snabbt han vill ha maten serverad. Han kräks inte lika ofta som tidigare och han kan till och med snutta sig till sömns med den här flaskan!
Ett till plus är att den är lättare att rengöra än mam's flaska tycker jag. Den här består bara av en flaska, en napp och nappringen. Ett lock har den ju också naturligtvis.