• smiles84

Vilken barnförsäkring rekommenderar du??

Som rubiken lyder:

Har så svårt att bestämma mig för vilken försäkring vi ska välja till vår dotter.
    Vill ju ha den bästa..
    Är själv ett allergibarn, så jag vill att försäkringen ska täcka det...

Hoppas någon kan hjälpa mig på travet.

• Svar på tråden Vilken barnförsäkring rekommenderar du??
  • Lanloun

Jag vet ingenting om allergier när det gäller försäkringar, så det kan jag tyvärr inte svara på.

Undrar om någon försäkring täcker det ? Eller på vilket sätt menar du ?

Iallafall så har jag jämfört försäkringarna hos TryggHansa, If, Skandia o Folksam o jag valde tillslut Skandia. Jag tyckte den hade högst belopp o täckte längst dagar osv.

Lycka till i valet !!

• Louizze

Jag tror inte att någon försäkring täcker allergi numera, men jag vet inte. Jag valde trygghansa, har själv det och har blivit väldigt sjuk och jag tycker att dom är super, har aldrig haft några problem med utbetalning och dom är väldigt hjälpsamma.
    Lycka till.

• carolacol

Trygghansa har vi valt till vår son. Jag har själv min försäkring där och den är bra tycker jag. De är bra på "människor" som de själva uttrycker det....

• Joje

Vi har Skandia till sonen (1½ år), men har inte tecknat någon försäkring för dottern än. Funderar på Skandia, dem har ju förbättrat sin nyligen!

Mitt tips är att kolla igenom några försäkringsbolag och ta det som känns bäst. Vi hade en försäkringsmäklare här som berättade om alla barnförsäkringar. Jättebra!!

♥ Liam 17/4-07 & Linn 12/7-08 ♥
  • Wennman

vi har trygghansa, det är vad jag vet dom ända som har +försäkrung som täcker adhd osv

• pcalma

Jag tycker att det är viktigt att det du tecknar täcker NeuroPsykiatriska Funktionshinder som Asberger, ADHD, autism mm. Många funktionshinder o sjukdomar upptäcks inte förrän senare livet !

Mamma till 2 underbara pojkar och 2 underbara flickor (med NPF)
  • Masmamma

Jag har Vestas barnförsäkring till båda barnen, eftersom vi är kunder hos Nordea ( eller ja, inte enbart därför ). Har kollat igenom villkoren och den verkar stå sig bra i jämförelse med de lite mer kända bolagen.

• soderblondie
    pcalma skrev 2008-09-20 21:31:29 följande:
    Jag tycker att det är viktigt att det du tecknar täcker NeuroPsykiatriska Funktionshinder som Asberger, ADHD, autism mm. Många funktionshinder o sjukdomar upptäcks inte förrän senare livet !
    Vet du vilken försäkring som täcker det?
  • Lilla Mimsan

Att tänka på är att om barnet vill överföra sin försäkring sen när den blir vuxen, att de flesta utom Trygg Hansa och Folksam (osäker) kräver ny hälodeklaration. Detta kan medföra att sjukdomar mm som de fått under barnåret gör att de får sämre försäkring som vuxen men Trygg Hansa inte kräver detta vilket ger en bättre försäkring. Har varit så i många år och är så just nu. Kan ju ändras men är en viktig aspekt. Tyckte vi.

• Lalune2

Skandia. Vi hade Trygg-Hansa men sedan de försämrade försäkringen för ett par år sedan (la ADHD osv. som tilläggsförsäkring) så bytte vi till Skandia. Vi är jättenöjda!

• Wennman
    soderblondie skrev 2008-09-20 22:28:35 följande:
    Vet du vilken försäkring som täcker det?
    trygghansas plus försäkring till barn täcker ADHD och liknande neuropsykiska skador, en extra summa per månad på ca 39kr eller något liknande!
  • Ilene

Har TryggHansa till sonen, täcker tyvärr inte hans mjölkproteinsallergi då den var redan upptäckt när han skulle försäkras...däremot kan det beslutet omprövas 3 år efter "friskförklaring" av läkare. Vi fick klartecken på att Oliver ant var fri från sin allergi i somras så nu är det bara att hoppas...
    Tycker annars att det är en kanonförsäkring och är jättenöjd med bemötandet från TryggHansa...

• Josefin02

Vi har skandia på bägge våra.
    Dom ska tydligen vara "bäst". Första året är det dessutom halva priset. Så det har vi valt. Men jag vet inget om allergi o försäkringen.

• MinMijo

Även vi har Skandia till vår son. Vi hade en "försäkringssnubbe" på hembesök som jämförde "alla" barnförsäkringar. Helt gratis!!! Skandia verkade överlägset bäst på vissa punkter å så är det ju som sagt halva priset 1:a året.

• smiles84

verkar som att skandia är bäst, ska ringa dem i eftermiddag och se vad de säger om allergier. Tack alla än en gång

• Eskobar77

Jag jobbar med försäkringar och säger så här: Förr var Trygg Hansas barnförsäkring den bästa. Men under de senaste 5 åren har alla försäkringsbolag gjort sina försäkringar så att det i stort sett inte skiljer någonting. Jag rekommenderar att du försäkrar barnet där du har dina andra försäkringar - på så vis kan du få mer rabatt på samtliga försäkringar. Även Länsförsäkringar har tilläggsförsäkringar för sjukdomar som inte upptäcks förrän senare i livet. Dessa måste dock tecknas innan barnet blivit 6 månader.

(¯`°?.¸ ღ♥ Ines 080201 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • smiles84
    Svar på #18
    Jag har faktiskt länsförsäkringar som bank, men blev inte så förtjust i deras försäkring. men ska nog ta och titta efter en extra gång på deras tillägsförsäkringar
  • Lanloun

Skandia har ju också en tilläggsförsäkring för medfödda sjukdomar som kan upptäckas senare i livet - den har vi lagt till.

Har även fått väldigt bra bemötande från dem !!

Lycka till !

Svar på tråden Vilken barnförsäkring rekommenderar du??