• sanna88a

sugen på att färga håret rött. (från blond till rött)

jag är blond just nu. är mörkblond i vanliga fall, men nu är jag mer vitblond.
    jag är ljus i hyn och får fräknar på sommaren.
    jag funderar på att färga håret rött.. men tänk om jag ångrar mig. då är det väl jättesvårt att gå tillbaka till det blonda?
    jag var svarthårig, det tog ett halvår minst innan jag blev blond. (jag gick till frisör)
    har du varit blond och sedan färgat rött? hur kändes det?

• Svar på tråden sugen på att färga håret rött. (från blond till rött)
  • drömhus

Jag älskade att vara rödhårig! Det är ju så snyggt! Jag tog först en snabbtoning, sån med bara några tvättars färg. Sen så tog jag en långtidstoning sån som håller i veckor. Jag är lite feg att ta färg på en gång. Det tvättas ju bort sakta, men jag var mellanblond innan så hade jag varit kritvit hade det nog tagit lång tid att få bort...

• CottonCandy

tänk på att rött ejätte svårt å få bort om du sen skulle vilja bli blond igen...

• Miracle Cats

Jag är mellanblond och färgar ofta rött. Ett misstag jag gjort var att ta väldigt ljusa röda färger tidigare och det blev morotsrött så efter det väljer jag mer milda röda toner. När du väl färgat genom håret en gång går det att ta mer eldigt. Jag gillar rött och fortsätter med det . Har en del blekta slingor i håret men det blir snyggt och ger lite skiftningar i nyansen. Behöver ingen frisör till det .

• Miracle Cats

Det också Cotton. Det är svårt att täcka med annat än mörkt punkt. Det röda lyser genom så att säga.

• sanna88a

okej, men om jag ångrar mig skulle jag ju kanske kunna färge det brunt och lägga i några ljusa slingor, det är ju med snyggt :)

tänker att det skulle vara så fint på vintern med långt rött lockigt hår och röda kinder av kylan :D

• CottonCandy
    sanna88a skrev 2008-09-20 23:36:22 följande:
    okej, men om jag ångrar mig skulle jag ju kanske kunna färge det brunt och lägga i några ljusa slingor, det är ju med snyggt :)tänker att det skulle vara så fint på vintern med långt rött lockigt hår och röda kinder av kylan :D
    har du rött så kan slingorna bli oranga ändå tyvärr..
  • sanna88a
    CottonCandy skrev 2008-09-20 23:49:41 följande:
    har du rött så kan slingorna bli oranga ändå tyvärr..
    men alltså att man färgar det BRUNT och sen gör slingor.
  • CottonCandy

jo men rött e så pass starktå de ligger ju kvar under de bruna.. röda å guldiga/varma färger e svårt å få bort...,, jag var tvungen att totalt blondera sönder mitt hår för å fåbort de röda, å då e ja inte ens blond , mörklond/ljusbrun e jag... nu börjar jag få ordning på håret å ska INTE färga de nått mer alls... vill inte slita på de nå mer..

• LillaÄrtan

Jag råkade färga mitt hår i nån guldbrun ton, dvs med röda pigment i. JAg färgade över med mörkbrunt men det är fortfarande rött i mitt hår, går INTE att få bort de röda pigmenten från mitt hår......

♥ Julie 0512 & Klara 0710 ♥
  • Måne och Sol

Lyckliga er. Jag får färga jätteofta, för det röda går ur hela tiden. Använder riktig färg, ingen toning.

Svar på tråden sugen på att färga håret rött. (från blond till rött)