• Melami

Solexem - hjälp!

Jag har sedan puberteten haft problem med solexem på sommaren. Främst på bröstet. Jag behöver inte få mycket sol på mig för att det ska bryta ut, men i år tycker jag att det gick snabbare än vanligt trots att jag inte sutttit och solat något än utan mest hållt på i trädgården så jag har inte haft direkt solljus på mig hela tiden.
    Jag är noga med att smörja in mig men det hjälper inte. Vet inte om det röt ut snabbare i är för att jag är gravid?
    Någon som har ett tips på någon bra salva eller något som är ofarligt för barnet oxå? INte roligt att behöva sitta med höghalsad t-shirt hela sommaren...

• Svar på tråden Solexem - hjälp!
  • Nanne63

Samma problems här. Efter-sol-lotion är bra efteråt..men..mer vet jag inte...

• Vilddjuren

ska inte youghurt vara bra för att "lugna" och svalka huden? eller är det om man har bränt sig som ska göra det? Vet inte helt säkert men har också fått solexsem så om någon testar youghurt och det funkar så kan ni väl tala om det

• Nanne63

Vilddjuren.
    Har inte råd...*ler*

• Pernilla S

Tipsar om en suverän salva som man köper på Apoteket. Den heter ACO Alsolgel.

Jag har oxå problem med soleksem och har fått mer och mer för varje år. Den verkar inom någon minut så slutar det klia. Testa den!

• Vilddjuren

Pernilla S: Tack ska testa det! Funkar det med alsol lösning också för det har jag nog hemma redan?

• Pernilla S

Det vet jag faktiskt inte om det gör. Jag skulle nog inte testa för det är ganska starkt tror jag.

Svar på tråden Solexem - hjälp!