• Anonym (paniken)

biverkningar av sertralin blue fish?

Har precis börjat ta Sertraling Blue fish mot panikångest. Listan på eventuella biverkningar är lång och jag har känt av en hel del redan. JAg undrar om det finns fler som tar denna medicin som kan berätta hur länge biverkningarna hållt i sig? jag som alltid sovit som en stock hela natten vaknar nu gång på gång. det är nog det jobbigaste eftersom jag har småbarn och behöver sömnen. kommer detta bli bättre efter ett tag?

sedan står det att man inte ska konsimera alkohol - gäller detta under heeeela behandlingstiden? (snyft) eller bara i början?

• Svar på tråden biverkningar av sertralin blue fish?
  • Wolfeye

Jag har just börjat ta Sertralin Teva, vet inte om det är stor skillnad mot din medicin. Tagit halv dos 25 mg från i tidsdags och började med hel dos igår. Har känt av lätt illamående, trötthet och viss hjärtklappning. Sömnen påverkades inte märkbart första dagarna. Idag är det som en baksmälla...
    Mycket illamående och allmänt "borta" i huvudet. Fick sovmorgon och åt därmed frukost först vid 9. Kanske har en bidragande orsak för det börjar kännas bättre nu när det gått ett tag.

Jag har också varit fundersam över detta med alkohol, startade en tråd i förrgår här på forumet. Fick svar att det inte var något att bry sig om. Men jag kommer vänta tills alla biverkningar lugnat sig och jag känner mig mer stabil med medicineringen. Har aldrig varit någon storkonsument av alkohol så det gör mig inte så mycket om jag måste vara utan.

• Anonym (paniken)

sent svar men... jag pratade med läkaren om alkohol och han sa att det INTE var nåt att bry sig om. drick som vanligt, sa han.

Svar på tråden biverkningar av sertralin blue fish?