• ladymadonna

Inget illamående - kön på bebisen?

Jag tror sällan på skrock och myter som handlar om att kunna förutsäga könet på barnet i magen. Men en sak som jag skulle kunna tänka mig stämmer någorlunda är förhållandet mellan graden av illamående under graviditeten och könet på barnet i magen. Jag har flera personer i min närhet som mått väldigt illa och som sedan fått tjejer. Själv är jag nu i v 25 och har mått superbra hittills, har bara mått illa några enstaka gånger och endast kräkts en gång (då var jag samtidigt superstressad pga jobbet...). Betyder detta att jag väntar en kille? Nån mer som mått jättebra men som fått en tjej?

• Svar på tråden Inget illamående - kön på bebisen?
  • Groda78

mådde jätte bra, fick en kille =)

• LuMa

Mådde jättedåligt - fick en pojke.
    Mådde jättedåligt - fick en flicka.

• frökenE

Jag mådde bra=kille,
    min kompis mådde jätteilla och spydde heeela graviditeten=Kille

• Lolagumman

Jag mådde bra... fick en kille

• grabbmamman linda

Första barnet.. mådde jätte illa =pojk Andra.. mådde super! =pojk :)

Viggo 060703 Joel 080825 Mina små trollungar :)
  • Mammatill2hjärtan

jag mådde skit dåligt i 10 veckor och jag væntar en pojke. nu kænner jag inget annat æn nær han sparkar min lilla vilding dær inne:) ær i v.22

• JagL8

Mådde jättebra - fick en flicka.
    Mådde jätteilla - fick en flicka.

Båda graviditeterna var helt olika, men jag fick två flickor.

• helma

Mådde jättebra med nr1 - flicka
    Mådde dåligt med nr2 - flicka
    Mått mittemellan denna gång - flicka

Så det är nog en av myterna också

• lillaemme

50% chans att de är en kille.. samma me tjej..:=)

• Cecese

Är omöjligt att säga vad det är för kön genom illamående, det är skrock som allt annat.

Första, flicka: Kräktes 20-30 ggr om dagen från v. 8-22. Var sängliggande pga det.
    Andra, flicka: Kräktes 5 ggr om dagen från v. 5+0 till 13+0. Mellan kräkningarna mådde jag rätt ok för det mesta.
    Tredje, pojke: Mådde sjukt illa från v. 3+6 till 15+0. Kräktes bara 5 ggr totalt men var sängliggande pga illamåendet.
    Fjärde, pojke enligt ul: Kräktes 3 ggr om dagen från v. 8 till 18 ungefär. Mellan kräkningarna mådde jag rätt ok.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och pyret bf sept/oktober -08
  • Hebbebebbe

Har mått illa två gånger under denna grav. Ena gången för det va för varmt och andra gången för det luktade så j*vla illa på jobbet.
    Dock inte kräkts.

Förra grav mådde jag aldrig illa.

Har en flicka på 7 och en flicka i magen med bf 10 nov.
    Så det där tror jag inte så mkt på.

• Hebbebebbe
    lillaemme skrev 2008-09-21 12:04:08 följande:
    50% chans att de är en kille.. samma me tjej..:=)

Fel....48% att man får en flicka 52% att det är en pojke...enligt vetenskapen..*S*
    Fast om man gissar har man ju 50% att få rätt..
  • ladymadonna

Jo, visst handlar det om skrock. Men jag tycker ändå att det verkar som att det stämmer på ganska många ;) Och det spelar ju verkligen ingen roll vad det är för kön, men man är ju väldigt nyfiken... Om 15 veckor kommer facit!

• Camilla85

Min första grav mådde jag skitbra, fick en flicka. Den här gången spydde jag nästan varje dag till vecka 14, så får se om dom kan se på Tisdag på ul:et vad som ligger i magen! Jag återkommer med besked!

***Amber 071120 & Syskon i magen vecka 18***
Svar på tråden Inget illamående - kön på bebisen?