• marre1982

Bli inringd på jobbet och föräldrapenning

Jag tänkte börja jobba vart tredje helg snart och skriver ju då in bara 5 dagar den veckan. (Annars tar jag ut 7 dagar per vecka) Men jag funderade på om jobbet kanske ringer mig och frågar om jag kan jobba några timmar på en annan helg hur blir det då?
    Kan man ändra fast man har skrivit in att man ska ta ut 7 dagar den veckan? Kan man ändra samma dag eller dagen innan eller kan man ens ändra överhuvudtaget så nära inpå?

• Svar på tråden Bli inringd på jobbet och föräldrapenning
  • AnnaSvea

Man kan alltid ändra,
    men då måste man ta kontakt, det går tyvärr inte att göra med
    e-legitimation.

Jag brukar ansöka en månad i efterhand i stället eftersom jag tycker det är enklare än att ändra. Nackdelen är att man får pengarna senare.

• marre1982

Jaha ok så då kan man söka ex en hel månad senare så kan man jobba hur som helst och skriva i senare hur man jobbade osv. Det är ju bra ja förutom att man får pengarna senare. ska fundera på saken. Tack
    Men dom har ju stängt på helgen om man ska ringa dit menar jag undrar om man kan jobba på helgen och sedan ändra på måndagen efter eller om det är för sent då?

• Bettanspettan
    marre1982 skrev 2008-09-21 12:00:02 följande:
    Jaha ok så då kan man söka ex en hel månad senare så kan man jobba hur som helst och skriva i senare hur man jobbade osv. Det är ju bra ja förutom att man får pengarna senare. ska fundera på saken. Tack Men dom har ju stängt på helgen om man ska ringa dit menar jag undrar om man kan jobba på helgen och sedan ändra på måndagen efter eller om det är för sent då?
    Nä det går bra att ringa måndagen, så gör jag om jag blivi inringd på helgen. Men om det är precis i brytdatumet när dom kör utbetalningar så kan det bli försenat lite då..
    Anton -991105 Adrian -020117 Oskar -080315
Svar på tråden Bli inringd på jobbet och föräldrapenning