• lyckligmamma

Vilka sånger sjunger din 1-3 åring?

Min som är 2 år o 8 månader sjunger Bäbä vita lamm, björnen sover, blinka lilla stjärnan, klappa lilla magen, i ett hus vid skogens slut...., vet inte vad den hette, lilla katt

• Svar på tråden Vilka sånger sjunger din 1-3 åring?
  • wordplay

När min dotter var 2-3 år hittade hon på egna låtar, det gör hon än idag Hon kan även "Aldrig ska jag sluta älska dig" och "Det vackraste"

• LadyWillow

min 2,5- årige son sjunger bä bä, blinka lilla, imse vimse, refrängen på pippi, jungrfu skär, hemma på vår gård , och pippis sommarsång (med lite hjälp)

• Jacqueline

min snart 2½åriga dotter sjunger blinka lilla ,bä bä,imse vimse, lilla snigel och JAson Mraz-Im yours hehe....och räknar till 20

• aprilsill

Min son är snart tre och ÄLSKAR musik och sång och är alltid med till 100 procent på förskolan, men han har aldrig sjungit sånger för mig.

• Pormoicheia

Sonen fyller 2 om en månad men sjunger inte överhuvudtaget.

Han älskar dock att lyssna på musik.
    Speciellt Pippi, Crazy frog, Aqua, Toybox samt lite annan filmmusik ifrån Astrid Lindgrens filmer.

• ejja81

2 år om någradagar=)

sjunger massor älskar att sjunga sjunger till allt,hittar på egna texter men håller rätt melodi.

bä bä vitalamm
    kulen natt
    imse vimse
    i ett hus i skogenslut
    pippi
    hoppa hule
    fader abreham
    huvud axlar
    jag hamrar,,,ja varje låt man sjunger så kan hon nästan

är en riktigt sång lärka=) flästa kan hon hela men sen är det ju lite egna versiner där imellan=)

• Jonsi

Min son "sjunger" Imse vimse: Han kan sjunger inte orden men viftar rörelserna med armarna. Han är ett år.

• Goding72

3 år i dec

sjunger gärna o även bus-sjunger vi tillsammans..vi byter ut ord o skrattar ihop tex: ekorrn satt i tallen skulle skala bananer..

bä,bä
    blinka lilla..
    ekorrn satt i..
    nyss så träffa jag en krokodil
    imse, vimse..
    bockarna bruse
    huvud, axlar..
    i ett hus..
    björnen sover
    gubben i lådan
    var är tummen
    kalle anka satt på en planka

• eurekah

Vår 2½-åriga flicka sjunger gärna,
    Bä, bä vita lamm
    Vi gratulerar och Ja må han leva
    Räven raskar över isen
    Snickerbo-visan
    Pippi-visan
    m.fl.

• lyckligmamma

imse vimse spindel glömde jag
    ekorrn satt i grannen o vart e tomten :-9 o en dagis låt, a ram sam sam a ram sam sam en låt

• lyckligmamma

imse vimse spindel glömde jag
    ekorrn satt i grannen o vart e tomten :-9 o en dagis låt, a ram sam sam a ram sam sam en låt

• Lilla Proppen

Vår Skrutta är 1,5 år och älskar att sjunga. Går o nynnar/sjunger mest hela tiden.
    Den senaste månaden har hon lärt sig nästan hela Bä, bä vita lamm (men ibland får far söndagskjol och mor helgdagsrock )
    Lilla snigel, Imse vimse och Blinka lilla stjärna är också med på repetoaren så att man hör att det är rätt melodi iaf, texten är lite sisådär med.

• Mamma 0406

Vår son blir två om en månad. Han sjunger Bä bä vita lamm, Blinka lilla stjärna, Björnen sover, Heja bamse, En sockerbagare, delar av Lilla nallen min och Nu lilla humla nu ska du sova (eller vad den nu heter), Krakel Spektakel, Imse vimse spindel, Jag hamrar och spikar m.fl. Sen hänger han med i de flesta kända barnvisor men kan de inte utantill utan bara något ord här och där, men melodierna däremot gör han klockrent.

• anni35

Min tös sjunger lite på
    imse vimse spindel
    lilla snigel
    A ram sam sam

Svar på tråden Vilka sånger sjunger din 1-3 åring?