• PrincessOfIce

Tips mot medicin mot magsjuka????

Både jag och min man har blivit sanslöst magsjuka..
    Nu undrar jag om det finns någon bra medicin mot magsjuka som även jag som gravid kan ta?
    Vi mår verkligen skitdåligt och går och spyr i skift liksom.. :(Vi orkar knappt ta hand om sonen som är 15 månader och helvild...
    Snälla! Vi är desperata då vi verkligen mår skit...

• Svar på tråden Tips mot medicin mot magsjuka????
  • PrincessOfIce

Flyttar upp!
    Är det ingen som någonsin svarar på mina inlägg??? :´(

• Lilja

Magsjuka som smittar brukar oftast orsakas av virus. Mot detta finns tyvärr ingen medicin. Försök dricka i små mängder ofta för att inte torka ut. Finns även vätskeersättning som man kan köpa på apoteket. Men tyvärr finns ingen medicin så det är bara att härda ut. Om en person i familjen blivit smittad kan man försöka hindra smitta till övriga genom god hygien, tvätta händerna ofta. Den som är sjuk ska inte heller laga mat åt de andra så länge personen har kräkningar och diarrér. Undvik att andvända samma toalett som magsjuka personer har andvänt eftersom det finns mycket viruspartiklar i kräk och diarré som sprids lätt via toan. Hoppas du mår bättre snart. Magsjukor brukar gå över och bli bättre inom 12-24 timmar.

• chomchom

Hoppas att ni mår bättre snart, inge kul att va magsjuk... Drick blåbärssoppa när det börjar kännas bättre, det är det enda jag får i mig när jag har varit riktigt dålig! Avslagen cocacola är oxå bra så att man får i sig lite vätska....

• PrincessOfIce

Jag har varit sjuk i mer än 48 timmar.. :(
    Och det verkar inte bli bättre direkt.. :(
    Min man däremot verkar redan må bättre..

• chomchom

Hoppas att du börjar må bättre snart!!!

• SolFlickan

om det fortsätter så kanske du borde kontakta nån läkare? magsjuka brukar ju inte hålla på så länge..

• princess of woolfs

Kan du inte behålla vätska behöver du nog vätskeersättning, som är en blandning av kokat vatten som svalnat, salt och lite citron, men ring sjukvårdsupplysningen! det finns ingen medicin mot magsjuka, däremot kan man bli uttorkad och njurarna kan ta stryk. Ring läkare om du får ont i njurarna(nedre delen av ryggen)! Blir ditt barn sjukt också så har ju han/hon högre risk att bli uttorkad eftersom barn är små, vi vuxna brukar bli bra efter max ett par dagar. Egentligen har ni tur som är sjuka samtidigt, för annars kan man gå och smitta varann i omgångar hur länge som helst! Man blir väldigt trött av magsjuka, ni kanske kan ordna barnvakt, även för smittoriskens skull? Krya på er!

Svar på tråden Tips mot medicin mot magsjuka????