• Annika 75

Håll-smärta i nedre delen av magen?

Är i v 37+6. Har i flera dagar haft en ihärdig krampliknande håll-smärta i nedre delen av magen. Har ju fött två barn innan, men känner inte igen det här som någon form av värkar. Tror inte heller att det är relaterat till foglossning, det sitter liksom i musklerna i magen eller i livmodern. Men förlossningar kan ju börja så olika...

Om jag lägger mig och vilar går smärtan nästan helt över, eller känns bara som lite molande ömhet. Så fort jag rör mig, framför allt om jag försöker gå, så får jag jätteont. Känns som håll eller en muskelsträckning, fast mycket ondare.

Har inte sd i samband med smärtan, skulle jag råka få en sd samtidigt så gör det ändå jäkligare ont.

Någon som känner igen sig och vet vad det beror på?

(¯`°?.¸ ღ♥ Tilda-04 & Maja-07 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Håll-smärta i nedre delen av magen?
  • Annika 75

Puffar en gång...

(¯`°?.¸ ღ♥ Tilda-04 & Maja-07 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • noomlion

Sådär får jag när jag är ute och promenerar. Har känt av det sen vecka 20 ungefär men nu i vecka 39 kommer det betydligt oftare, ibland måste jag stanna och "vila" varannan meter.
    Har tänkt att det säkert är någon form av sammandragningar och inte tänkt på att fråga barnmorskan, men det vore ju intressant att höra vad det kan vara...

• Skogsbloss

Gissar på att det är ligamenten som spökar. De där grejerna som liksom håller upp magen. Har haft så med alla mina barn, särskilt när jag går, eller rör mig häftigt. Ta det lugnt.

• 3småttingar

Så får jag också och det är när jag är ute och rör på mig. Hänt nångång även när jag åkt bil. För mig gör det jätteont och jag vill knappt andas eller röra på mig alls. Men det känns inte alls som en sammandragning eller så. Typ som håll fast det gör superont.

ღ Edwin 0611 ღ Lillan BF 080928 ღ KOM UT SNART! :)
  • JennyOhlsson

har med det så....
    varje varje dag..
    såå trött på det....
    och ja varje gång man får en SD så gör det ondare....

och mina SD är ju inte små precis heller...

Baby No 2
Svar på tråden Håll-smärta i nedre delen av magen?