tappat rösten-....hur länge?
Med min typiska tur lyckas jag alltid få nån konstig sjkdom när jag börjar på nytt jobb. har fått på intevjuver med varadnde ögon bla..
Nåja. nu slog det till igen.
I tisdags började jag på nytt jobb. Det består av 7 timmars konstant prat. På torsdagen kom snuvan. På fregskväll kom heshetten. OCh jag gick hem till fräräldrarna helt utmattad efter tat ha varit i stan med barnen. Stannade drär. För fick feberfrossa, och okrade inte dra hem en syskonvagn hemåt. På lördagen lätt jag som en pubertets pojke....ord försavni meningar, rösten skiftade mellan höga och låga toner. LÄtt som en rivjärn i halsen. Så igår på kvällen försvann rösten, kunde baar viska. Nu får jag knappt fram en viskning.
HUR länge ska man vara HELT TYST???? Insåg för 2 tmmar sen att rösten blev ansträng t o m vid viskinginagr, så nu e jag knäpptyst. Kropspråk som gäller nu.
HAr två barn på 2½ och snart fyra som tetar alla gränser hemams sen en tid tillbaka och de blri ju inte lättare att kontrollera med en stum morsa direkt. Dessutom vill jag börja jobba igen! Men svpårt att ställa frågo till foljknär ma inte får fram ett pip.
Ni som tappat rösten, hurlänge höll det i sig?
(dricker ingefära med citron just nu gansak frlittigt)