• FinalFantasy

Såna där chokladkakor - recept?

Eftersom jag inte minns vad kakorna heter kan jag inte googla så vänder mig till bakfantasterna på FL (ta åt er av min beröm )

Vill göra såna där chokladkakor man skär typ i "snittar" med pärlsocker på. Någon som vet vilka jag menaR?

Alla har rätt att ha sin egen åsikt och ingen bör påtvingas en annans åsikter
  • Svar på tråden Såna där chokladkakor - recept?
  • Sara Li

Chokladbröd menar du. Nu kan du söka på Google igen.

• FinalFantasy

Neh inte heter de väl chokladbröd? Det är ju.. BRÖD *provar googla*

• Minikatt

Hm... Vet vad du menar men kommer inte på vad dom heter. "Chokladkakor med pärlsocker" heter dom i min värld

• FinalFantasy

Men eller hur dock funkade inte sökningen så bra

Minikatt skrev 2008-09-21 17:08:08 följande:
    Hm... Vet vad du menar men kommer inte på vad dom heter. "Chokladkakor med pärlsocker" heter dom i min värld
  • Minikatt

Found it!

Chokladkakor
    Recept för utskrift
    Beskrivning av recept

Recept på chokladkakor. Klassiska sneda knapriga spröda chokladkakor med pärlsocker.
    Ingredienser till recept

* 200 g margarin eller smör
    * 2,5 dl socker
    * 5 dl vetemjöl
    * 1 tsk bakpulver
    * 4 msk kakao
    * 1 msk vaniljsocker
    * 1 ägg
    * Pensling och garnering:
    * 1 ägg och pärlsocker

Tillagning av recept

1. Blanda alla ingredienserna till en smidig deg. Sätt ugnen på 200 grader (varmluft 175 grader). Skär matfettet i kuber. Tillsätt alla ingredienser till en bunke och arbeta ihop till en deg. Dela degen i 6 delar och forma dem till rullar. Lägg rullarna på smord plåt eller bakplåtspapper och platta till dem. Pensla dem med uppvispat ägg och strö på pärlsocker. Grädda mitt ca 15 min. När du tagit ut dem skär du chokladkakor av de varma rullarna (2 cm breda, sneda bitar). Låt svalna.

Portioner : 60 kakor

• FinalFantasy

Tack tack

Krabbolina skrev 2008-09-21 17:08:25 följande:
    www.ica.se/FrontServlet&state=re...
Svar på tråden Såna där chokladkakor - recept?