• maica75

Temperaturen i sovrummet är 18-19, är det ok?

Jag har fönster öppet lite och temperaturen är runt 18-19. Min son brukar ha en pijamas med fötter när han sover. Ska jag lägga ett tunt täcke på honom?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-21 22:18
    Jag har en termometer som mäter temperaturen utomhus och inomhus, den står på fönsterbrädan i sovrummet. Jag har fönstret öppet men inte hela utan bara lite. Vi har en grej som håller fast fönster så att det inte öppna eller stänga själv. Min son sover gott och jag har ett barn täcke på honom (köpt på Ikea). Kanske det är lite varmt eftersom han brukar sparka bort det. Ska byta till en filt istället.

• Svar på tråden Temperaturen i sovrummet är 18-19, är det ok?
  • La Lola

Sånt där beror ju på hur varm/kall just ditt barn är i sig.
    Känn på honom. Är han kall; lägg på ett täcke.

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • Suzisuze

Precis, beror på, jag tycker 18 grader e lite kallt. Och ha fönster öppet..vette katten Inte hela natten väl???????????? Det blir ju mkt kallare då, det kan bli farligt. En filt, tunn , brukar vara OK.

• Momme72

Jag har hört/läst att idealisk sovtemperatur är 17-18 grader men då är det ju skönt med en filt. Min dotter (tre månader) har pyjamas med fötter samt en fleecefilt på natten. Hon sover gott och är varm o go! Tror absolut inte att det är farligt alls. Sover din bebis så mår han nog bra! Det brukar märkas om de fryser eller har det för varmt!

• Suzisuze

ja, idealitskt är det runt 18 grader, jag tycker själv det e lite kallt. runt 19-20 funkar topen för mig. men om fönster e öppet på natten så måste ju natt tempen sjunka, är det då säkert att tempen hålls inne på 18 grader?

Svar på tråden Temperaturen i sovrummet är 18-19, är det ok?