Sertralin morgon eller kväll
Jag tar Sertralin Teva och undrar om någon vet om det är bättre att ta det på morgonen eller kvällen?
Började i tisdags och har tagit det i samband med middagen.
Jag tar Sertralin Teva och undrar om någon vet om det är bättre att ta det på morgonen eller kvällen?
Började i tisdags och har tagit det i samband med middagen.
min man äter dem på morgonen, efter vad hans läkare har skrivit på receptet.
Jag tog en annan sertralinsort förut och min läkare rekommenderade att jag skulle ta den på morgonen då den kan verka lite uppiggande.
JAg tar på morgonen efter som jag mår sämst på morgon/förmiddag.
Min son provade sig fram o för honom fungerar dt bättre att ta den medicinen kvällstid.
Då jag åt setralin (rebaxy tror jag dom hette) fick även jag rådet att ta dom på förmiddagen/morgonen eftersom det kunde vara uppiggande.
Själv märkte jag aldrig någon sådan effekt, snarare tvärtom... kände mig istället trött och "uttömd", och jag tog alltid mina på eftermiddagen eller kvällen.
Åt dom dock inte så länge eftersom jag inte alls trivdes med dessa... Kände mig mest avtrubbad...
Vad konstigt att läkarna sagt att det verkar uppiggande?
Både vår läkare samt efter vad man läser i fass. säger att de är tröttande o kan ge nedsatt förmåga till en början i behandlingen.
Läser nu om den jag åt (ranbaxy) och där står det att vanliga biverkningar är trötthet och sömnighet men samtidigt verkar det vara lika vanligt med rastlöshet och sömnstörningar och hyperaktivitet..
Verkar vara ungefär detsamma ang Teva.
Tror du får prova dig fram TS och känna efter om du blir trött eller pigg och därefter avgöra när det är bäst att ta dom...
Jag ökade dosen från halv till hel igår och har mått jättedåligt idag pga biverkningar. Nu har jag avvaktat och tänker ta den lite senare. Jag kanske provar att ta den på morgonen om det blir problem med att ta den på kvällen.
Jag tar sertralin kvk på morgonen, man kan bli pigg av dem såväl som trött, jag blir pigg, i början helt speedad.
Mycket illamående och ungefär som att jag var bakis. Men jag måste nog ge det några dagar innan jag funderar på att byta. Det kan ju gå över och det var faktiskt bättre idag även om det var väldigt jobbigt hela förmiddagen.