• Klangskan

Någon i Lundatrakten som har tips på aktivitet?

Hej!
    Nu när min son är snart 5 månader så har jag tänkt hitta på något kul att göra med honom men känner inte för babysim som annars verkar så poppis... Är det någon som har tips på andra aktiviteter i eller omkring Lund som man kan göra som kan ge något? Någon sångstund eller annat som ni kan rekommendera? Tacksam för förslag!

• Svar på tråden Någon i Lundatrakten som har tips på aktivitet?
  • Ventress

Vi tänkte börja gå på babycafé här på vårt område, men annars vet jag inte vad man kan göra mer...kanske mamma-babygympa, men då ska de inte vara så rörliga...jag tycker att dagarna går så fort (har ett barn till), så jag har hittills inte hunnit med babycaféet. Min kille är 8 månader snart.

• Calexico

De har öppen förskola på Lilla Järnåkra skolan, det ska finnas på något ställe till i Lund. Jag har också sett en skylt om Babycafe vid fritids på Klostergården men där har vi inte varit.

Biblioteket, både det stora och områdesbiblioteken, ordnar en del i stil med sångstund tror jag.

• MymlanMy

Kulans öpna förskola på Norra Fäladen (Fäladstorget)har öppet varje dag mån-fre 9.00-16.00 (stängt under middagsrasten 12-13). Trevlig personal, ofta mycket folk där i blandade åldrar. Babycafé på onsdagar. Glöm ej ta med egen fika! Man kan köpa kaffe men får ta med eget mellanmål.

S:t Mikaels församling (Domkyrkans barntimmar) mitt i stan (Kiliansgatan 9) har också öppet hus: Mån kl. 13.30-16.30, Ons kl.13.30-16.30 och Fre kl.9.00-12.00. Även där trevlig personal. Där finns också fika för barn och vuxna för en billig peng.

• MymlanMy

Glömde skriva att Norra Nöbellövs församling också har öppet hus för barn och föräldrar med musik och billig och god fika en förmiddag i veckan. Har glömt vilken dag men ring dit och kolla själv, om du vill!

• tjejmamma79

Linero brukar ha babycafe på tisdagar kl 10 tror jag. där gick jag när jag bodde i Lund jättemysigt

• Klangskan

Nu har jag varit på ett babycafé i stångby (vi hör till detta egentligen) och det var riktigt kul med många barn o föräldrar!

Hör gärna av er om ni kommer på annat o tack för de tips som kommit hittills!!!

Svar på tråden Någon i Lundatrakten som har tips på aktivitet?