Min dotter har blåsor i munnen!??? Vad kan det vara!?
Min dotter har flera blåsor inne i munnen, en på läppen. Ser otäckt ut. Är det vanliga "munblåsor" eller vad kan det vara!?
Min dotter har flera blåsor inne i munnen, en på läppen. Ser otäckt ut. Är det vanliga "munblåsor" eller vad kan det vara!?
vår son va precis hemma 2 v från dagis pga av virus blåsor.hela tungan ,stackaren.och dom gör jätteont ,vi fick med för å ta bort smärtan och feber.han skrek på nätterna i nästan 1,5 v för att det gjorde så ont men på dagarna märktes det nästan inte att han va sjuk,ja förutom feber å att han inte åt.
lycka till!
finns ju nåt som heter "höstblåsor". Kanske är såna?
Sonen hade s.k. höstblåsor för ca 1 månad sen, även kallat mul- och klövsjukan.
Då får barnen blåsor i munnen, och på händer och fötter. Hos min son började det också i munnen och sen fick han på händer och fötter.
Inget man gör nåt åt, det är ett virus, men det kan göra jätteont och då ger man flytande Alvedon, hellre än supp eftersom det lindrar i munnen.
Det går över på ungefär en vecka. Lycka till och krya på er!!
Näääääää blä!! SÅ typsikt. Jag har två i min mun oxå
Höstblåsor har jag aldrig hört talas om
De låter som höstblåsor, båda mina barn hade de för några veckor sen.
Sonen fick sina mest i munnen o några på fötterna.
Höstblåsor är ABSOLUT inte mul- och klövsjuka!!
Läs på www.sjukvardsradgivningen.se
Enligt vår barnläkare kallades det i folkmun och för mul-och klövsjuka, eftersom man får det i munnen och på händer och fötter.
Kallas även hand-, feet and mouthdisease.
Menade inte att skrämma nån, men här omkring så har jag hört flera som skämtsamt sagt att barnet har mul- och klövsjuka.
Jag fick förkylningsblåsor i HELA munnen för ngr år sedan. Det gjorde ont som fan och jag trodde att det var herpes eller ngt sådant. Men hudläkaren lugnade mig, det var vanliga förkylningsblåsor. Mul-och klövsjukan bör ju sätta sig utanför munnen också, samt vanligtvis runt fingrar och tår. Men är du orolig bör du ju åka till farbror doktorn.