• Anonym (BajjaMajja)

Förstoppning, vad kan man vänta sig vid laxermedel?

Har haft problem med förstoppning och nu tagit dulcolax för att få lite fart på magen.

Vad har jag att vänta mig, hur kommer min kväll se ut?

Blir det superfart på magen eller bara lagom fart?

• Svar på tråden Förstoppning, vad kan man vänta sig vid laxermedel?
  • Padme

Av dulcofår du troligt magknip eftersom det verkar genom att sätta fart på tarmarna! Det är inget som gör bajset lösare!

Har du ofta problem med förstoppning borde du i stället ta Lactulos eller movicol som gör avföringen mjukare!

Antar att du redan äter mycket fibrer? Annars kan du börja där för att få lösare avföring! Päron och plommon är också bra!

(¯`°?.¸ ღ Alma 03 & Emil 05 ღ ¸.?°´¯) CK -37,4 kg
  • Anonym (BajjaMajja)

Jo magknipen känner jag igen, det rör sig som tusan i tarmarna. Känns som om jag har nåt som bor därinne just nu.

Oki, ska prova de medel som du skriver om. Faaan gör ju jätte ont i magen nu.

• Padme
    Anonym (BajjaMajja) skrev 2008-09-21 20:21:57 följande:
    Jo magknipen känner jag igen, det rör sig som tusan i tarmarna. Känns som om jag har nåt som bor därinne just nu. Oki, ska prova de medel som du skriver om. Faaan gör ju jätte ont i magen nu.

Dulcon gör ju också det hårda bajset lite "slmmigt och glidigt" (ursäkta beskrivningen ) så att det lättare kommer ut sen när det trycker på!

Hoppas det släpper snart!

(¯`°?.¸ ღ Alma 03 & Emil 05 ღ ¸.?°´¯) CK -37,4 kg
  • jummie

Alltså är det redan stopp så måste du lösa upp proppen!!

Tar du saker som ska sätta fart på tarmarna så fylls ju det bara på då stoppet ff sitter kvar. Du måste ta Microlax eller nåt som man för upp i ändtarmen o löser på plats. Annars så kommer du nog få ont...

• Anonym (BajjaMajja)

Dom rekommenderade det på apoteket.

Första vändan har varit nu iallafall. Va typ som normalt fast det var inte lika kämpigt .

Trodde det skulle bli värsta sprutten och jag skulle sitta därinne o och det bara skulle dundra. Men jag kanske är för kaxig nu, det värsta kanske kommer.

jummie skrev 2008-09-21 20:29:33 följande:
    Alltså är det redan stopp så måste du lösa upp proppen!!Tar du saker som ska sätta fart på tarmarna så fylls ju det bara på då stoppet ff sitter kvar. Du måste ta Microlax eller nåt som man för upp i ändtarmen o löser på plats. Annars så kommer du nog få ont...
  • Hansen

sorry läste inte allt va du skrev, aldrig använt dulconlax;p

• Anonym (BajjaMajja)

Fattar inte varför jag inte kan bajsa normalt. Har börjat med reductil och jag bajsar max 1 gång i veckan. Jäkligt jobbigt. O när jag väl bajjar så kommer det knappt nåt bajs. Var tar allt bajs vägen?

• Anonym (BajjaMajja)

Nehe... verkar inte bli mer... va verkligen ett töntigt medel det där...

• Hansen

Anonym (BajjaMajja) skrev 2008-09-21 20:37:55 följande:

Fattar inte varför jag inte kan bajsa normalt. Har börjat med reductil och jag bajsar max 1 gång i veckan. Jäkligt jobbigt. O när jag väl bajjar så kommer det knappt nåt bajs. Var tar allt bajs vägen?
    Jag har också börjat med reducil men kan ge tipset om ett bantningste som jag själv tar. Resar kroppen på slangprudukter och sånt och kan vara bra att ta 2-3 ggr veckan. Manasul heter det, visst kostar lite mer än vanligt te men värt det!
  • Anonym (BajjaMajja)

Oki, var köper man det? Sätter det fart på bajjandet?

Widerlich skrev 2008-09-21 21:40:52 följande:
    Anonym (BajjaMajja) skrev 2008-09-21 20:37:55 följande:
    Jag har också börjat med reducil men kan ge tipset om ett bantningste som jag själv tar. Resar kroppen på slangprudukter och sånt och kan vara bra att ta 2-3 ggr veckan. Manasul heter det, visst kostar lite mer än vanligt te men värt det!
  • Anonym (BajjaMajja)

Kan ju säga att natten inte blev särskilt lugn. Klockan 3 imorse så vaknade jag av ljuden i min mage. Sen började det.... Blev ett jäkla springande fram o tillbaka till toan. Nu känner jag mig helt utpumpad och har ingen energi alls. Har iallafall ätit lite och magen känns lite lugnare nu.

• Hansen

Anonym (BajjaMajja) skrev 2008-09-21 21:47:32 följande:

Oki, var köper man det? Sätter det fart på bajjandet?
    Bara att söka på google så hittar du, min mamma som brukar beställa så har ingen sida. Ja det sätter verkligen fart på magen. Drick en kopp te på kvällen Så brukar det verka till dagen efter! Rekomenderar att du är hemma första gången, för sätter magen igång så måste man ha en toalett i närheten på en gång...så att du inte får det i kön på ikea..ganska kört då;p

Andra laxeringsmedel skall tas på morgonen när man vaknat, annars får du ingen nattsömn direkt så som du nu råkade ut för;p
Svar på tråden Förstoppning, vad kan man vänta sig vid laxermedel?