Söker info om brun labrador
Hejsan!Letar efter brun labrador. Som svart finns ju i den lite mindre varianten och söker nu efter en brun sådan.Finns de?Har sjävla haft svart jaktlabardor.
Vill gärna ha tips om bra kennlar i skåne!
Hejsan!Letar efter brun labrador. Som svart finns ju i den lite mindre varianten och söker nu efter en brun sådan.Finns de?Har sjävla haft svart jaktlabardor.
Vill gärna ha tips om bra kennlar i skåne!
Puff
Finns både svarta, bruna och gula labbar, men hur vanliga de sistnämnda är vågar jag inte svara på
www.vovve.net
Hej!
Jag har bestämt för mig att jaktlabradoren endast finns som svarta och gula, inte bruna -tyvärr!
Att hitta en klassisk jaktlabbe som är brun kommer du nog inte att lyckas med, jaktlabradoren finns bara i svart och gult. De bruna är ofta den lite större varianten, den sk showlabben
Jaktlabrador finns i svart och gult, ej brunt. Varför välja hund efter färg?
Ja men det är lite svårt att ge dig bra råd för i ditt första inlägg skriver du "Letar efter brun labrador. Som svart finns ju i den lite mindre varianten och söker nu efter en brun sådan" och när vi då skriver att brun inte finns i jaktvariant så skriver du "Joo de vet jag!har själv svart jaktlabbe!Joo jag vet nog de mesta om labbar"
Så svaret än en gång blir att nej jaktlabben finns inte som brun, däremot kanske det kan finnas någon dp-avlad som är brun (det som du kallar jakt+show) men jag kan tyvärr inte hjälpa dig med kennel, känner bara till show-kennlar med bruna.
Jag har en dual purpose-labbe....den ultimata mixen! Kennlar hittar du på Labradorklubbens hemsida;
Några utdrag;
www.proudkennels.com/
www.kennelrosediamond.se/
welcome.to/kennel.le-cops
Har bara hört bra saker om Prouds!
Det är svårt att hitta bruna labbar som inte går under show.
Håller absolut med dig :) Menade bara att den enda jag kände till av ovanstående var Prouds och har bara hört positiva saker. Sen är jag inte så insatt i hur deras statistik ser ut.
Tack så mycket för era svar!
Men de blir nog en svart ändå
Va görde fr skillnad i slutändan?!
Hittat en helt undrabar kennel!
Nu ska bara tiden blir rätt också!
Vilken kennel då? *nyfiken*
Kommmer inte på de nu bara för de!men i svedal finns doom iaf!Mannen har Jaktlabbe och hans fru flatcote. Moon nånting?!
Haha ok Kollade LRK's lista nyfiken som jag är och det finns bara en kennel i Svedala reggad och det är Lapwings.