• Majras

Lägga schema för 85-90% på 4-6 veckor, hjälp

Ska sätta mig och knåpa ihop ett shcema som ligger på runt 85-90% på 4-6 veckor med varannan helg.
    De tider jag har att välja på är 7-16 eller 16-21, men har inte en susning om hur många pass jag måste lägga/vecka för att komma upp i min procent.

Funderar på att jobba typ dubbelpass på helgerna så där blir ju typ 7-13 (1330) och 16-21 troligen, så alltså ca 21 timmar varannan  helg, men hur ska jag lägga upp de andra veckorna?

Vad motsvarar 90% för arbetstid/v?

Någon vänlig själ som kan hjälpa mig?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-22 09:15
    Har ca 38 h/ v om man jobbar heltid

• Svar på tråden Lägga schema för 85-90% på 4-6 veckor, hjälp
  • modestyonly

Hur många pass du behöver lägga beror ju på hur många kvällspass du tar, ju fler såna, som är korta, desto fler dagar blir det, men du ska ju inte jobba mer än fem!!!
    90% av 38 är ca 34-35 timmar!

Jag lägger ungefär 22 pass, men jag jobbar 75%!!

Jag är egentligen snygg och smal, men idag är jag ledig!
  • Majras
    modestyonly skrev 2008-09-22 09:25:20 följande:
    Hur många pass du behöver lägga beror ju på hur många kvällspass du tar, ju fler såna, som är korta, desto fler dagar blir det, men du ska ju inte jobba mer än fem!!!90% av 38 är ca 34-35 timmar!Jag lägger ungefär 22 pass, men jag jobbar 75%!!
    Alltså 5 pass/v? Så om jag jobbar dubbelpass ibland på helgen så är det ju 4 pass, eller? Så 1 pass till under den veckan då?

Vet du sen hur det är om man jobbat helgen, måste man vara ledig fredagen efter då?
    Har du 22 pass på hur många veckor?
    Tack för svaret
  • modestyonly

Jag har 22 pass på 5 veckor, sen gäller ju arbetstidslagen, 11 timmars dygnsvila, 36 timmars veckovila, max 5 dagar i sträck! Så gäller den för oss, men sen finns det en massa kryphål och undantag också!!

Du skulle ju kunna jobba, må 7-16, ti16-22 fre16-22 lö dubbelpass ,sö dubbelpass
    sen må ledig, tisdag 16-22 on 7-16, to 16-22 fre 7-16 men det beror på om var ni har brytpunkten för dygnsvilan, på vissa ställen har man lagt den så man kan ha färre än 11 timmar mellan kvälls och morronpasset!

Jag är egentligen snygg och smal, men idag är jag ledig!
  • Liten blir stor

på 85% ska jag göra ca 27 timmar i veckan. Har 37 timmar på heltid.
    Sen är det ju dygnsvila 11 timmar och 36 timmars veckovila. Enligt facket rekomenderas max 11 dagar i sträck. Vi lägger våra scheman i TimeCare så programmet säger ifrån om man försöker lägga fler timmar än vad lagen säger.

Svar på tråden Lägga schema för 85-90% på 4-6 veckor, hjälp