• kärlektillminaflickor

smärta i underlivet , vad är detta nu då?

Har försökt leta på nätet vad det kan vara , men hittar då inget. tänkte jag provar här och ser om någon kan lista ut vad det är :)

Är i vecka 36+0 och har sedan 3 dagar tillbaka haft väldigt ont i underlivet (det krampar till då och då) , sedan gör det ont precis ovanför mitt underliv, på insidan låren och på sidorna av ryggen och lite bakåt. Kan även då och då känna mig bajs nödig, men inget händer när jag sätter mig på toaletten.
    Ibland gör det så ont så jag bara gråter, andra gånger känns det bara lite.
    Har väldigt mycket slem när jag torkar mig (min slempropp har gått för några veckor sedan) , men denna slem är vattnig och helt genomskinlig. När slemproppen gick var det slemmet med åt det gula hållet och klumpigt.

någon som vet vad det kan vara?
    Har ringt min BM och hon skall ringa mig under dagen idag.

• Svar på tråden smärta i underlivet , vad är detta nu då?
  • carro21

jag tycker de låter som kraftiga förvärkar.. :-/
    kan vattnet ha gått?
    När mitt vatten gick med min dotter så sa dom att jag skulle ta en binda och lägga i trosorna och sen efter ett tag (kan verka lite skumt) lukta på bindan, om de har en konstig doft..
    e de vattnet så luktar de mycke som sperma..

hoppas att de går bra för dej..
    skriv sen hur de gick..

• lycklig28

Kan vara fogarna som lukras upp och vidgas

• lycklig28

Barnet trycker mot ändtarmen, darför bajsnödig. När du får en "kramp", lägg dig ner eller i badet, går det då över vet du iaf att det inte är riktiga värkar :)

• kärlektillminaflickor

När jag duschar går det ibland över ibland inte.

Skall prova detta med och lukta på bindan, så får vi se.

Tack för era svar! :)

• kärlektillminaflickor
    Svar på #1
    Jag luktade på mitt trosskydd nu och visst luktar det något, vet dock inte vad. hmm. lite som sperma ja :/
    Jag får fråga min BM när hon ringer sen..
  • lycklig28

När de inte går över får du vara uppmärksam på hur ofta de kommer, låter som din bebis kommer snart :)

• QuteCat

En slempropp återbildas.. så det kan vara den som går igen.. den ska se lite ut som... snor.. hehe... den kan gå i omgångar och det kan se mkt ut.
    Det låter som bebben trycker på neråt och det ilar och strålar mellan benen. Den gör sig klar för att komma ut. Kanske nu den har fixerat sig och då kan det göra ont!?
    Förvärkar är vanliga i slutet av graviditeten.

• kärlektillminaflickor

Nej slemproppen är det ej, det är flytningar som är väldigt vattniga :)
    Urinvägsinfektion tror jag ej, då ska det göra ont när jag kissar och det gör det ej. Plus att jag tagit prover flera gånger för det och det visar aldrig på något.
    Fixerat sig har hon gjort, var till BM förra veckan och då var hon fixerad.
    Vi får avvakta och se.
    Min BM ringde och trodde det var foglossning, så vi får väl se.
    Tack så mycket för era svar.

Svar på tråden smärta i underlivet , vad är detta nu då?