• anne82

hur mår ni gravida nu när det är jätte varmt ute?

alltså jag svettas och känner mig jätte yr hela tiden!!
    vi har +36.6 här ute på balkongen,känns som om man ska svimma när som helst.
    babyn är också mycket aktivare än vanligt,så undrar då om det är bra för barnet det här ens.har jätte svullna fötter så jag riktigt fått skoskav tack vare denna värme.
    orkar inte vara gravid mer*suck*v.37.

• Svar på tråden hur mår ni gravida nu när det är jätte varmt ute?
  • Altair

Jag känner igen mig. Är jättevarm och yr. Just nu går jag ingenstans utan att ha vatten med mig.

Nu ska jag gå ut och leta efter en skuggit plats där jag kan sitta och flämta en stund

• Lottis77

Jag mår toppen! Första sommaren på mina 27 år som jag inte fryser
    Fast vatten går det åt i massor förstås!

Nynni v 32+1

• Oggy

Det är verkligen för varmt! Jag blir jätteyr och har fått svimningsattacker. Försöker hålla mig i skuggan och dricka mycket men det är så varmt. Hm, vi åker till Kreta om tre veckor undrar hur det går..

• Nallatalla

Jag ser till att dricka en hel del vatten och inte anstränga mig för mkt i värmen.
    Mina fötter ser ut som stora klumpar och tårna som svullna prinskorvar!
    (är i v. 35) Det är omöjligt att hitta något bekvämt att ha på fötterna.

/ nalla

• mava

Jag lider så in i h-vete... är i v 31+4 och vill bara att det ska vara dåligt väder gärna minusgrader, är i stora funderationer på att inhandla en portabel luftkonditionering så jag får sova iaf.

• anne82

man är ju sugen på kall dricka hela tiden,men inget bra alternativ då allt rinner igenom om man tänk vara ute på stan tex.man är ju så kissnödig jämt

• anne82

30.6 här inne..så vet inte vart man ska ta vägen riktigt..

• snart tre

Så länge det är mellan 20-25 grader är det okej, men nu när det ligger över 30 hela tiden blir man ju galen. Värst är nätterna - sov hemskt i natt trots att jag har investerat i en kalluftsfläkt som sprider luft över hela sovrummet. Men det är nog bebisen som gör sig påmind (är i vecka 37) - andra nätter har det nämligen fungerat jättebra med fläkten. Ett tips alltså till alla som lider på nätterna.

Sen är jag noga med att dricka mycket och kallt vatten trots att det blir många toabesök. Märker direkt om jag dricker för lite - då svullnar händerna och framförallt fötterna lite.

• anne82

har en vanlig bordsfläkt som inte hjälper alls..

• Cinderellla

Det går inte alls. Jag som älskar solen o skulle kunnat göra vad som helst bara jag får ligga o steka mig från fm till em, klarar väl en kvart i solen nu... Sitter hellre i skuggan nu, om jag ens klarar av att vara ute... Lr sitter i köket o läser en bok o har fläkten på
    Blir ju så himla yr, det är ju det värsta..

Börjat svullna mest om fötterna men lite om fingrarna. Det värsta är att jag inte klarar o dricka så mkt vatten, jag nästan kräks....

MaddeV26

Svar på tråden hur mår ni gravida nu när det är jätte varmt ute?