• Mumin75

Lufthjul till Brio Race, vart hittar jag dessa??

Har sett många (här på FL och på Blocket) som har 25 cm lufthjul i offroadmodell på sina race... men vart i h...e har folket fått tag på dessa hjul. Jag såg att Brio Zenit såldes med dessa hjul för ett par år sedan... men den vagnen finns ju inte längre. Har googlat hela nätet känns det som men inte hittat en enda butik som säljer dessa hjul. Har hittat två blocketannonser (där hjulen säljes separat) men inte fått någon framgång där. Ingen framgång i vår barnvagnsaffär heller ... snälla finns det någon som vet vart man får tag i dessa hjul... helt omöjligt kan det väl ändå inte vara eftersom det finns så många som har dem... dom måste ju ha köpt dem någonstans??

• Svar på tråden Lufthjul till Brio Race, vart hittar jag dessa??
  • helmag

JAg har köpt en gammal brio flex med dessa 25 cm lufthjul. Vart bor du?

• karsu

Jag kan ha fel men jag tror inte att de säljer lösa hjul längre. Vill minnas att de sa ngt sånt på Babyland när vi var där och kollade på vagnar i våras.

• Mumin75

Jag bor på Öland... känns ibland som långt ifrån civilisationen

helmag skrev 2008-09-22 19:52:20 följande:
    JAg har köpt en gammal brio flex med dessa 25 cm lufthjul. Vart bor du?
  • TheDyingBride

När jag tittat på bla brio race och el scooter så störde jag mig som sjutton på hjulen och enligt både barnens hus och babyproffsen finns det inga andra hjul till, därför gick båda vagnarna bort på en gång för mig.

• Mumin75

Jo, så kan det nog vara... men man undrar ju isf varför för det verkar ju ändå vara något som sålt bra...

karsu skrev 2008-09-22 19:53:33 följande:
    Jag kan ha fel men jag tror inte att de säljer lösa hjul längre. Vill minnas att de sa ngt sånt på Babyland när vi var där och kollade på vagnar i våras.
  • Mumin75

Jo, i vår vagnaffär har dom också sagt att det är dom hjulen som gäller på Racen men att de flesta briohjul passar men dom kan inte ta hem sådana. Däremot när dom sålde Brio Zenit så sa dom att man kunde välja om man ville ha Race-hjulen eller Lufthjulen på den. Men idag verkar inte dessa lufthjul gå o få tag i längre ... Det är egentligen inget fel på Racehjulen... jag gillar dem men jag tror ändå att lufthjulen gör vagnen lite skönare o köra och särskilt på vintern när det blir snö ute.

TheDyingBride skrev 2008-09-23 09:12:08 följande:
    När jag tittat på bla brio race och el scooter så störde jag mig som sjutton på hjulen och enligt både barnens hus och babyproffsen finns det inga andra hjul till, därför gick båda vagnarna bort på en gång för mig.
  • helmag

JAg skulle köpa en billig gammal brio flex eller zenit och byta hjulen.
    Jag stör mig lite på scooter hjulen ska nog prova med mina hjul från flexen

• Mumin75

Jo, jag hade också den tanken men tyvärr finns det ingen i närheten som säljer en sådan... och att skicka en hel vagn bara för hjulen känns lite onödigt ... Men det verkar som jag kan ha fått tag i en uppsättning hjul på blocket nu... hoppas

helmag skrev 2008-09-23 15:05:36 följande:
    JAg skulle köpa en billig gammal brio flex eller zenit och byta hjulen.Jag stör mig lite på scooter hjulen ska nog prova med mina hjul från flexen
  • Lalalong

Vi har satt över våra lufthjul från vår Brio Nova.... Tyckte det var fullt och tungt med de hjulen man fick till vagnen. Vad synd att man inte kan beställa lösa hjul i babyaffärerna! Det hade de ju faktiskt kunna tjäna lite på för det är säkert många som skulle vilja ha andra hjul till sina sittvagnar. Plus att om man kör sönder hjulet vill man ju köpa nya. SKönt att du kanske lyckats hitta i alla fall!

Svar på tråden Lufthjul till Brio Race, vart hittar jag dessa??