• Indiansommar

Hur gör man skaldjurslasagne?

Jag såg i min affär att dom hade skaldjurslasagne bland färdig rätterna, det lät så gott! Är det någon som vet hur man gör det själv??
    Tar tacksamt emot goda recept!!

• Svar på tråden Hur gör man skaldjurslasagne?
  • Mysanochmimer

Jag brukade göra det på jobbet förut.

Gjorde då en vitvinssås istället för en bachamel och sen varvade jag som vanligt med plattor, sås och skaldjur.
    Vi brukade också ha fisk i, men den var genomkokt innan vi hade i den i lasagnen.

Lycka till

• Firefairy

jag har ett recept på skaldjurslasagne i min receptblogg här på FL - kika gärna in...

• Mysanochmimer

fräs hackad lök och häll sedan på vitt vin och fiskbuljong, låt koka ihop och späd sedan med grädde/mjölk. Smaka av och red av.

Ja du, vad hade vi för fisk..
    Lax och nån vit fisk brukade det va (ta den billigaste i frysdisken, benfri är ett tips) sen räkor, kräftstjärtar och crabsticks.

• Indiansommar
    Svar på #4
    har kollat på ditt recept! Det lät jättegott! Kan man använda vanliga lasagneplattor eller måste det vara färska?
  • mosterYster
    Indiansommar skrev 2008-09-22 11:35:35 följande:
    Jag såg i min affär att dom hade skaldjurslasagne bland färdig rätterna, det lät så gott! Är det någon som vet hur man gör det själv?? Tar tacksamt emot goda recept!!
    Åh, det är URGOTT!!! Gillar inte pasta alls, men vanlig lasagne är gott och skaldjurslasagne... to die for!!! Det ska vara MYCKET vitsås och ost, så ta gärna lite extra av dessa.
  • Firefairy

jag har bara gjort med färska, så vågar inte svara på hur det funkar...

• Indiansommar

Kan man göra med vanlig vit sås eller ostsås istället för vinsås? Är inte så förtjust i vin....

Svar på tråden Hur gör man skaldjurslasagne?