mini Lätta??
Jag undrar om man kan använda mini lätta i barnmaten man gör själv?!?! Men de är lite salt i smöret, måste de vara helt osaltat?? Vad använder ni för smör i eran mat till dom små??
Jag undrar om man kan använda mini lätta i barnmaten man gör själv?!?! Men de är lite salt i smöret, måste de vara helt osaltat?? Vad använder ni för smör i eran mat till dom små??
eller flytande margarin föresten. smöret började jag inte använda förns på mackan
Det finns osaltat smör.
De säger att det lilla saltet som finns i vanligt smör inte är någon fara, men man kan undvika xtra saltat. Själv använder jag olivolja, eller annan veg olja i maten istället för mättat fett..
Men tror inte mini-lätta är det bästa alternativet.. Går säkert bra, men det är ju fettet man är ute efter, å det är ju fettreducerat...
Barn mår bäst av äkta produkter och mini Lätta är bara massa konstgjort med artificiella ingedienser och tillsatser. Skulle inte ens äta det själv.
Använt normalsaltat eller osaltat smör. Barmn behöver fett och det lilla salet gör inget om man tar normalsaltat. Salta inget i själva maten bara.
Jag älskar Flora skrev 2008-09-22 12:24:53 följande:
men om du är orolig för saltet så kör på olja?
oj ja menade smör:)
Håller med Jag älskar Flora, riktigt smör skall det vara. Finns normalsaltat och osaltat.
Brukar för det mest använda osaltat smör till sonen men det gör inget om man använder normalsaltat smör eller normalsaltat bregott har BVC sagt.
Rapsolja, helst kallpressad (Zeta har en variant som heter mild o blommig, smakar inte så mycket).
Margariner o mini...bla bla är ju bara konstgjort.
Har slutat med sådant nu när jag lärt mig skillnaden på smör och margarin. Så margarin skulle jag inte ens ge min hund.