• Isola76

Gåstol, vilken skal man välja?

Vi funderar på att köpa en gåstol till vår dotter som är 4,5 månader. Är det någon större skillnad mellan de olika stolarna och spelar det någon roll vilken man väljer?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-22 14:35
    Har också hört att gåstol inte är bra för barnen. Att de inte lär sig gå på rett sätt och att bvc inte rekommenderar dom. Någon som vet??

• Svar på tråden Gåstol, vilken skal man välja?
  • Wambamcam

Hej!
    Jo, jag tycker att det är rättså stor skillnade på de olika stolarna.
    Så det beror på vad man är ute efter.
    Mina föräldrar köpte nämligen en rättså "lyxig" gåstol från Graco med en bord där det är mycket knappar med olika melodier. Våran son tyckte klart att det var trevligt att sitta och trycka på knapparna men han gick sällan med den. Sedan provade han i samma veva en mindre avanserad stol, och han dro iväg som ett skott. Stolen från Graco hade nämligen färre hjul än den andra. "Spring" stolen kommer från BabySeat. Så den gillar han helt enkelt bäst, men han gillar verkligen fart och fläkt.
    Men det är i alla fall svar på din fråga tycker jag, att det spelar roll vilken man väljer. Men jag vet inte vilken som skulle vara bäst för er dotter.
    Lycka till!

• Blue Bear

Jag ska fråga syrran vilket hon har.. den har nämligen också massa knappar o leksaker på bordet men det går att lyfta bort helt och då blir det bara stol kvar så systersonen fattade att han kunde också gå med den...

***Adi 080626 - alldeles underbar!***
  • Isola76
    Svar på #1
    Tack! Vi får väl testa lite olika...
  • Pirona

Kan rekommendera en med roterande hjul på alla...hjulen...det har vi o den glider runt jättebra...men har däremor sett en med fasta hjul bak som ej roterar och den var ju skittrög!

• MsBeauty

Var det inte så att det bara var typ 1 gåstol som blev godkänd i nåt test för ett tag sen?

• Aljen

Jag köpte Carena, absolut bra stol, dessutom billigare än många andra. Den har så kallat stopp, vi har ett trappsteg ner till vardagsrummet, men på denna stol är det gummikuddar under så det tar stopp när hjulen åker ner över kanten, så då händer inget.

• Aljen
    MsBeauty skrev 2008-09-22 15:04:25 följande:
    Var det inte så att det bara var typ 1 gåstol som blev godkänd i nåt test för ett tag sen?
    jo år 2005 var det testet!
  • MsBeauty

aha, har de inte gjort några test sedan dess?

• Aljen

vet inte, men konsumentverkets test är det senaste 2005, men det är of, ts ville inte veta det

• noralisa

Jag vet inte men...
    Det är ju inte säkert att barnet tycker om att "gå" i gåstolen!?
    Vi köpte en på Myrornas för 55:-, utan finesser men med snurrande hjul! Vår son tar sig runt nästan överallt och är hur nöjd som helst, på bordet lägger vi upp hans vanliga leksaker!

Ja det var ett tips, då har man inte lagt ut hur mycket som helst heller! Ang. säkerhet osv, så läste jag att de flesta olyckorna sker i trappor eller med äldre syskon som är i farten! Ja vi har varken eller!

Lycka till med stolen!

Svar på tråden Gåstol, vilken skal man välja?