mcdonalds lön vad ligger den på?
jag undrar vad man har i lön när man jobbar på mcdonalds? finns det någon som vet?
jag undrar vad man har i lön när man jobbar på mcdonalds? finns det någon som vet?
beror på hur gammal du är. jobbar deltid eller schemalgad. skift dvs.. najg jobbade dletid när jag va 16, skrev mitt egna schema som man lämna in fick tider efter det men jag hade minimumlön cirka 64 spänn i timmen. min syster som är äldre jobbar där fortfarande som skiftledare. hon har ut cirka 14000 om hon jobbar mycket. men innebär många nätter.
men cirka 64-80 kr i timmen + ob ligger på 14 kr. tillkommer efter kl åtta eller elva på kvällen..
när jag jobbade där var jag 25 år och jobbade deltid 75%.
Fick ut 6200 kr efter skatt. Hade timlön.
Jag får ut ca 13 000 när jag jobbar heltid en månad. Kan inte minnas exakt vad min timlön ligger på, men vet att den var nått på 99 för ett par år sedan. Det var ett tag sedan jag jobbade, nästan ett år, så jag kanske skulle få ut mer på en heltid nu.
I Norge får man ca 122 NOK = ca 145 SEK per timme på McDonalds. I grundlön. Sen tillkommer ob etc. Det är minimumlön enligt avtal för restaurangavtalet när man är minst 20 år eller har jobbat minst fyra månader.
Jobbar där själv nu och är över 20 år, så tjänar 96,40 kr/timme. Jobbar ca 60-70 timmar/månad och får ut ca 5300 kr efter skatt oftast.
Kolla här så får du se hela listan:
www.hrf.net/index.php
För att få fackets lön måste man själv vara ansluten annars kan man ej göra anspråk på det.
Diorlover skrev 2008-09-25 08:22:23 följande:
McDonalds har med största sannolik kollektivavtal, precis som alla seriösa företag. Därmed får du lön enligt kollektivavtalet, oavsett om du är fackligt ansluten eller ej.
Beror på vad du ska jobba med. Kvalitetschef på huvudkontoret? Restaurangchef? Något annat? McDonalds är ett jättestort företag med massor av olika tjänster.