• Ewe lina

mcdonalds lön vad ligger den på?

jag undrar vad man har i lön när man jobbar på mcdonalds? finns det någon som vet?

• Svar på tråden mcdonalds lön vad ligger den på?
  • Diorlover

beror på hur gammal du är. jobbar deltid eller schemalgad. skift dvs.. najg jobbade dletid när jag va 16, skrev mitt egna schema som man lämna in fick tider efter det men jag hade minimumlön cirka 64 spänn i timmen. min syster som är äldre jobbar där fortfarande som skiftledare. hon har ut cirka 14000 om hon jobbar mycket. men innebär många nätter.

men cirka 64-80 kr i timmen + ob ligger på 14 kr. tillkommer efter kl åtta eller elva på kvällen..

• Nyfiken gul

när jag jobbade där var jag 25 år och jobbade deltid 75%.

Fick ut 6200 kr efter skatt.  Hade timlön.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Winnertaco

Jag får ut ca 13 000 när jag jobbar heltid en månad. Kan inte minnas exakt vad min timlön ligger på, men vet att den var nått på 99 för ett par år sedan. Det var ett tag sedan jag jobbade, nästan ett år, så jag kanske skulle få ut mer på en heltid nu.

Johanna 061223 Pyret 080909 winnertaco.bloggagratis.se
  • Hejapappa

I Norge får man ca 122 NOK = ca 145 SEK per timme på McDonalds. I grundlön. Sen tillkommer ob etc. Det är minimumlön enligt avtal för restaurangavtalet när man är minst 20 år eller har jobbat minst fyra månader.

• God cares

Jobbar där själv nu och är över 20 år, så tjänar 96,40 kr/timme. Jobbar ca 60-70 timmar/månad och får ut ca 5300 kr efter skatt oftast.

Kolla här så får du se hela listan:
    www.hrf.net/index.php

• Diorlover

För att få fackets lön måste man själv vara ansluten annars kan man ej göra anspråk på det.

• God cares

Diorlover skrev 2008-09-25 08:22:23 följande:

För att få fackets lön måste man själv vara ansluten annars kan man ej göra anspråk på det.
    Oj, har jag aldrig hört talas om, räcker det inte att restaurangen följer kollektivavtalet? Det står på McDonalds hemsida att de följer kollektivavtalet, så för McDonalds stämmer lönerna som står på sidan.
  • Hejapappa

McDonalds har med största sannolik kollektivavtal, precis som alla seriösa företag. Därmed får du lön enligt kollektivavtalet, oavsett om du är fackligt ansluten eller ej.

• septbebis
    God cares skrev 2008-09-24 23:30:44 följande:
    Jobbar där själv nu och är över 20 år, så tjänar 96,40 kr/timme. Jobbar ca 60-70 timmar/månad och får ut ca 5300 kr efter skatt oftast.Kolla här så får du se hela listan: www.hrf.net/index.php
    OJ, fortfarande lika dåligt med helg-OB inom HRF. :-O Jag jobbade på hotell när jag var 19-20 och då låg OB på 16 kr i timmen och man fick bara OB på söndagar.

Klippt från sidan:

Du ska ha tillägg på lönen när du arbetar obekväma arbetstider, OB- ersättning

Lördag, kl. 16.00 - 06.00                   18.75 kronor
    Söndag, kl. 06.00 - 06.00                  18.75 kronor

Numera jobbar jag kommunalt och får 45,50 i OB när jag jobbar helg. Och det gäller HELA helgen, även hela lördagen. Tror inte jag ska söka mig till hotell igen. .
  • ReRant
    Diorlover skrev 2008-09-25 08:22:23 följande:
    Har aldrig varit med om ett företag som säger sig följa ett kollektivavtalet och sedan ger de som inte är fackanslutna lägre lön.
  • God cares
    septbebis skrev 2008-09-26 23:17:31 följande:
    OJ, fortfarande lika dåligt med helg-OB inom HRF. :-O Jag jobbade på hotell när jag var 19-20 och då låg OB på 16 kr i timmen och man fick bara OB på söndagar. Klippt från sidan: Du ska ha tillägg på lönen när du arbetar obekväma arbetstider, OB- ersättningLördag, kl. 16.00 - 06.00                   18.75 kronorSöndag, kl. 06.00 - 06.00                  18.75 kronorNumera jobbar jag kommunalt och får 45,50 i OB när jag jobbar helg. Och det gäller HELA helgen, även hela lördagen. Tror inte jag ska söka mig till hotell igen. .
    Ja, OB-tillägen är helt kassa. Annars skiljer det bara några ören mot Handels-lön men OB är väldigt lågt. Jag förmodar att det är för att många inom Hotell och restaurang har öppet just kvällar, nätter och helger och det skulle bli alldeles för dyrt att driva hotell eller restaurang om alla skulle ha t.ex. dubbel lön så ofta. Men, tråkigt är det..
  • brokig

Beror på vad du ska jobba med. Kvalitetschef på huvudkontoret? Restaurangchef? Något annat? McDonalds är ett jättestort företag med massor av olika tjänster.

Svar på tråden mcdonalds lön vad ligger den på?