• FruStolpe

Heter det knackkorv också i Sverige??

Små korvar, inte så små som prinskorvar...men typ som hotdog korvar. 10-15cm långa ungefär....

Eller använder ni svenskar alls sån korv?

(trååååkig måndag, funderar på allt möjligt idag )

• Svar på tråden Heter det knackkorv också i Sverige??
  • MissLilo

haha...jovisst hetetr dte knackkorv här oxå.

Vt inga svenkar som äter detta, då jag själv e finne.

Men går man till finska hylaln som vi har på vårt ica så finns de där, än väldigt dyra!! Men förbaskat goa.

• FruStolpe
    MissLilo skrev 2008-09-22 13:39:44 följande:
    haha...jovisst hetetr dte knackkorv här oxå.Vt inga svenkar som äter detta, då jag själv e finne. Men går man till finska hylaln som vi har på vårt ica så finns de där, än väldigt dyra!! Men förbaskat goa.
    Finne jag också..
    Tänk att de inte äter knackkorv?!? Hur kan man klara sig utan knackkorvssås?
  • MissLilo

jadu säg det!
    Blir väl svskräcka av dt dyra spriste och tror att smaken är densamam som p prinskorvar.

• miss alm

Vad fasen är knackkorv?!?

• MissLilo

miss alm - haha...jadu dt eär en finsk LITEN korv utan skin, som är gudomligt good. Innehåller mer kött än prinskorvo ch smaken är godare. Men ett pket kostar 40 lappen, dessväre.

Har man oftast i köttpiroger, men kan även användas till anat.

Min barn lskar atat äta det till tex makaroner eller åt snnst tillbhör.

• Zenobia

Hur gör man knackkorvsås? Nu vart jag nyfiken, måste kolla på affärn efter knackkorv nästa gång ja handlar =)

• FruStolpe
    Zenobia skrev 2008-09-23 19:31:46 följande:
    Hur gör man knackkorvsås? Nu vart jag nyfiken, måste kolla på affärn efter knackkorv nästa gång ja handlar =)
    Skär knackorven i bitar, bryn sen en hackad lök och kasta i korvbitarna. När de är lite bruna strö lite mjöl på och ev. lite tomatpyré, krossade tomter eller ketchup. Häll sedan vatten på.

Serveras gärna med potatismos...Jätte gott!
  • Pyreluringen

Jag har köpt knackkorv i vår butik här(hemköp). Det står just "knackkorv" på pakektet. Fast de ser inte ut som den finska, de är något längre.  Men goda är de.Glad

• MissLilo

ts - lätt väldans gott..får ta o testa.

• FruStolpe
    MissLilo skrev 2008-09-23 19:38:34 följande:
    ts - lätt väldans gott..får ta o testa.
    Lite grädde brukar vissa hälla i till sist också. Men det är helt hur man tycker och vill.
  • miss alm
    MissLilo skrev 2008-09-23 19:21:02 följande:
    miss alm - haha...jadu dt eär en finsk LITEN korv utan skin, som är gudomligt good. Innehåller mer kött än prinskorvo ch smaken är godare. Men ett pket kostar 40 lappen, dessväre.Har man oftast i köttpiroger, men kan även användas till anat.Min barn lskar atat äta det till tex makaroner eller åt snnst tillbhör.
    Tack! Detta måste ju letas upp och testas!
  • angelcry

jag älskar knackkorv och den är super god att grilla men godast att äta den "rå"

Kärleken ser inte med ögonen utan med själen.
Svar på tråden Heter det knackkorv också i Sverige??