• Ipomea

Charter med 1 och 3 åring? Vilket bolag rekommenderar du?

Om man ska resa med små barn (1 och 3 år) vilket bolag skulle du rekommendera? Både prismässigt och barnvänlig.

Barn under 2 reser ju i princip gratis men tar alla bolag fullt pris för så små som tre år? Kollade lite sista minutenresor (med spec hotell) och då gick 3 åringens resa på lika mycket som våran..

Tips på bra hotell mottages gärna åxå..

• Svar på tråden Charter med 1 och 3 åring? Vilket bolag rekommenderar du?
  • En glad tjej

Vi ska resa till Teneriffa i vinter med vår då 2,5 åring och 11-månaders. Vi får betala mer än halva priset för den stora och inget för den lilla. Vi ska resa med Ving. 

• Ipomea

Det låter lite mer vettigt.. Kanske är på sista minuten det blir fullt pris.
    Har ni rest med Ving med barn tidigare?

• En glad tjej
    Ipomea skrev 2008-09-22 14:06:40 följande:
    Det låter lite mer vettigt.. Kanske är på sista minuten det blir fullt pris.Har ni rest med Ving med barn tidigare?
     Vi har rest två gånger tidigare med äldsta barnet och då reste vi med Apollo båda gångera och var nöjda.
  • Ipomea

En glad tjej: Vart reste ni då?
    Vilket hotell på vilken ort ska ni till nu på Teneriffa?

• En glad tjej
    Ipomea skrev 2008-09-22 14:16:16 följande:
    En glad tjej: Vart reste ni då?Vilket hotell på vilken ort ska ni till nu på Teneriffa?
    Vi var på Teneriffa och i Bulgarien.
    Nu ska vi bo på Parque Santiago 4 i Playa de las Americas.
  • Ipomea

Ska kolla in Parque Santiago 4..

• En glad tjej
    Ipomea skrev 2008-09-22 14:25:06 följande:
    Ska kolla in Parque Santiago 4..
    Det ligger sidan om 4 och man kan utnyttja deras faciliteter och det är bra för de har vattenrutschkanor mm.
  • mamma är bäst

Jag har bara rest med Fritidsresor med mina barn och tycker att de är bra, OCH haft i regel lägst priser...

• mia maria

För mig som reser ensam med min son så har Fritidsresor bäst priser.
    Men alla bolag (Fritte, Ving, Apollo) har speciella barnpriser på utvalda hotell - gå in på resp. hemsida o kolla under "erbjudanden"!

• Laisa

Vi har nyss kommit hem från Cypern där vi varit en vecka med en snart treåring och en snart ettåring... Åkte med Fritidresor och hade all inclusive, vilket jag kan rekommondera med barn! Junior reste gratis och på dottern (snart tre) fick vi ganska bra barnrabatt, men då bokade vi också innan nyår... Vi var på althea Beach i Fig Tree Bay.

Förvirrad tvåbarnsmorsa till Emmy 051213 och Tim 071129
Svar på tråden Charter med 1 och 3 åring? Vilket bolag rekommenderar du?