• LAV0LINA

Svårt att gäspa och ta djupa andetag

Har sedan ungefär en vecka tillbaka verkligen fått svårt att gäspa. Är så "gärspnödig" hela tiden, men 9 av 10 gånger klarar jag inte av att gäspa utan den "dör ut" på nått knasigt sätt...
    Känner också ett väldigt behov av att "andas in djupt" typ, och inte heller det går! Det är som att det tar stopp nånstans när jag knappt ens fyllt hälften av lungorna!
    Vad beror det här på??
    Det är jätteirriterande och jag gör mig själv galen på kvällarna då jag är trött och vill sova men det inte går för jag bara sitter och försöker gäspa...
    Beror det på att jag är gravid eller vad?
    Nån fler som har det såhär?

• Svar på tråden Svårt att gäspa och ta djupa andetag
  • Nellylouise

Va lustigt att du skriver detta, jag satt just och beklagade mig till mina arbetskamrater att det känns som jag nästan har svårt att få andan till mig. Tror du inte att det kan bero på sress?

• LAV0LINA
    Svar på #1
    Stress?

Har aldrig reflekterat över det eftersom jag studerar...
    Men visst, jag har funderat på om det kan bero på att jag spänner mig och försöker slappna av. Men ju mer man tänker på det desto svårare blir det ju att slappna av och försöka
  • Nellylouise

I know! Men kan ju bero på så många saker. Du kanske tänker mycket på det som gror i din mage? Själv har jag två småttingar hemma som tar all min tid. Jag tycker inte heller att jag stressar så mycket....

Svar på tråden Svårt att gäspa och ta djupa andetag