10 veckors bebis med stort behov av närhet
Hej,
Jag tänkte kolla om det finns någon som har liknande erfarenheter gällande lite olika saker. Ja har en 10 veckors bebis som verkar ha stort behov av närhet.
1. Hon vill ligga på bröstet i stort sett hela dagen och använder mig som napp. Blir ju lite jobbigt i längden. Vi har försökt med napp men hon gillar det inte. Någon som har något tips!??
2. Pappa duger enbart kortare stunder. Jag kan inte ens duscha utan att hon skriker tills jag tar henne. Någon som har liknande erfarenheter?
3. Sovrutiner är kaos med denna lilla tjej. Hon somnar välldigt sent... Tre dagar förra veckan sommnade hon inte in förrän 4.30 på morgonen. Vanligast somnar hon in vid 00.30. På dagarna sover hon oftast lite kortare stunder, som en katt ungefär. Så det är inte så att hon sover hela dagarna. Hon lider även av magknip på kvällarna. Så det kan ju vara en del av att hon inte somnar. Man blir lite stressad av att läsa en massa trådar där bebisar somnar kl 19 o sover hela natten! Det vore drömmen! Känns som om man knappt fått krama sambon sedan man blev mamma. Jag har alltid trott att det är lite för tidigt att "lära" bebisar att somna på kvällen. Hon samsover med oss. Det blev så för hon vill vara nära. Skulle vara skönt att få henne att sova i vaggan.. Några erfarenheter eller ideer?
4. Hon hatar även att ligga i vagnen och bilbarnstolen. Babybjörn funkar.. Men det blir lite jobbigare när det blir´kallt.
Nåon mer som har en bebis som är så här?