• Sencha

Klädtråd ekologiska barnkläder

Det finns ju en massa trådar där det diskuteras och visas bilder på barnkläder. Finns det någon sådan för ekologiska barnkläder?

Annars tycker jag vi startar en Tipsa om vilka ekologiska barnkläder du hittat, nyinkomna saker, bra affärer på nätet, inköp du varit nöjd med och så vidare. Både de vanliga klädkedjorna och andra ställen.

Skriver ofta med bebis i famnen -> blir kortfattad, stavar fel. F'låt!
  • Svar på tråden Klädtråd ekologiska barnkläder
  • never die

Kul tråd...Jag har spanat in Villervallas ekologiska sortiment...HUR fint som helst. Skall dit och handla när lönen kommer.. :) Titta in på www.villervalla.se fast bilderna är "ritade" så man får ingen riktig uppfattning om hur FINA de faktiskt är. Men det finns en tråd här någon stans på f.l där bilder finns..

senaste eko-köpet var en vit mössa på po.p...den e jag super nöjd med!

• Sencha

Vi köpte häromdagen en bebiströja på HM i ekobomull. Röd med texten "I want attention" Jag har för mig att den även fanns i blått, med texten "Still living with my parents", och grått, något i stil med "I may not be as big as you, but I can be louder" eller nåt sånt.

• saffran

Popupshop från danmark är ett nytt märke som är både ekologiskt och rättvisemärkt och superfint! Annars har väl många större kedjor börjat haka på det där med organic cotton?

• Sencha
    saffran skrev 2008-09-23 21:40:18 följande:
    Annars har väl många större kedjor börjat haka på det där med organic cotton?
    Tja, förra året fanns det en hel del på både HM och Lindex. Nu är det betydligt mindre, tyvärr. Verkar lite som att det även den här gången blivit en fluga, som de hakade på ett kort tag och sedan glömde lika kvickt igen. (Förra gången var runt 1994-95.)

Åhlens hade en hel del fint till bebis förra hösten och i våras. Nu har jag inte varit där på ett tag, så jag vet inte vad som kommit i höstkollektionen. Min mamma sa något om rostrött...? Någon som vet?
  • saffran

Jaha... JAg träffade på ett kalasfint skomärke nyss som jag dessvärre tappat namnet på. För varje par man köper så ger de ett par skor till ett fattigt barn i ett svältande land. Men kommer inte ihåg namnet, någon som kan hjälpa mig?

• lelle1

Här är länk till en sida som skall ha både rättvise märkt och ekologiskt, tyckte inte urvalet på barnkläder var så stort, men det kan ju komma mer....

www.hildur.se

• Yes I am

Jag har köpt en del på Polarn & Pyret. Deras ekologiska kollektion är suuper!

MInimundus har också fina kläder och annat i sitt ekologiska sortiment.
    Tror adressen är www.minimundus.se

Carpe Diem
  • Ylo

En kompis tipsade mig om en nyöppnad webbutik med ekologiska babykläder... www.ekobaby.se De har mkt fint och färggrannt, inte det typiska " ekologiska" lixom...och så är det inte så värst dyrt heller.

• Ylo
    Svar på #11
    Ja, jag har sett att de även har schyssta kläder för vuxna på Granit... men är de ekologiska???

Ska genast dit o kolla.
  • mamalo
    www.duns.nu har superfina ekobarnkläder, köpte deras gula klänning med äppelträd på, så himla nöjd!
  • nyfikna mamman

Jag vill tipsa om en butik och webbshop som heter Hanazacka.

www.hanazacka.se

De har massor med ekologiskt. Framför allt är holländska imps&elfs en favorit, det var de som h&m härmade i sina ekokläder den här hösten. Men de har nanoou, kate quinn organics och massa annat fint också. Det är det största sortiment jag har hittat. I butiken har de dessutom superfina veja-skor till bebisar och barn. Ekologiska och rättvisemärkta - de enda i världen har jag hört. De gör ju grymt fina vuxenskor också.

• Moomoo

Så, har beställt en Little Green Radicals-tröja från www.ekobaby.se nu. Det blev en som det står "Locally Produced" på. =) Och nästa gång blir det nog bambujeansen. Kolla in den shoppen, dom hade massa fina kläder.

Svar på tråden Klädtråd ekologiska barnkläder