• fenomena83

Mörka ringar och påsar under ögonen, vad gör man åt det egentligen?? Säg mig nåt som FUNKAR!!!

Det ser ut som att jag inte har sovit på 25 år. Fast det har jag.
    Jag har alltså jättemörka ringar under ögonen, typ lilasvarta, och påsar. Och svullna ögon, alldeles röda ögonlock. Så man kan ju tro att jag inte sover och att svaret är enkelt, typ "sov mycket, vila och drick vatten".
    Men det är en jäkla myt för jag SOVER faktiskt mycket och såna ringar har jag haft sen jag var 9-10 år.

Jag vill ha en lösning som FUNKAR.
    Och jag vill inte sminka mig med en massa concealer och skit utan vill ha bort det där mörka istället PÅ RIKTIGT.
    Och vad är det för nåt egentligen? Varför sån färg där av alla ställen? Vad betyder det? Brist på nåt? Eller bara en konstig missfärgning? Eller är det trötthet som färgar av sig? (tror som sagt var det är en myt) Nån som vet?

Har provat otaliga ögonkrämer men det är ju bara trams.
    Snälla hjälp....
    jag ser ut som sju svåra år och alla blir jättemedlidsamma när dom ser mig och säger "ååååå va du ser tröööött ut stackare"
    Jag vill ju se pigg ut!!!!!!!!!!!!!

• Svar på tråden Mörka ringar och påsar under ögonen, vad gör man åt det egentligen?? Säg mig nåt som FUNKAR!!!
  • Ärlig

...sorry, kan inte hjälpa dig, du hade alla svar jag kunde.
    Hoppas du får nåt vettigare svar än av mig

• TBS

Jag tror att det mörka är blodkärl som ligger (för?) ytligt. Isf borde det gå att bränna bort med laser. (blodkärlen bränns inte bokstavligen bort, de flyttar sig bara djupare ner i huden)

• Dessie

Jag har samma problem som dig, fenomena - så jag tar oxå tacksamt emot råd

• fenomena83
    TBS skrev 2008-09-22 18:24:42 följande:
    Jag tror att det mörka är blodkärl som ligger (för?) ytligt. Isf borde det gå att bränna bort med laser. (blodkärlen bränns inte bokstavligen bort, de flyttar sig bara djupare ner i huden)
    Hmm ja jag har också hört att det är ytliga blodkärl.
    Undrar om det är dyrt att fixa det..... är säkert dyrare att köpa massa krämer resten av livet i vilket fall som helst
  • Bubblan84

Vet att man kan bli mörk under ögonen pga av levervärden..baar dte jag kan komma på

• fenomena83
    Bubblan84 skrev 2008-09-22 18:27:06 följande:
    Vet att man kan bli mörk under ögonen pga av levervärden..baar dte jag kan komma på
    levervärden? som typ i att man dricker mycket alkohol?
    har druckit alkohol två gånger på 4 år.... :-/
  • sär skriven

Hemorrojdsalva. Blodkärlssammandragande och lär fungera enligt vad jag hört.

• Bubblan84
    fenomena83 skrev 2008-09-22 18:29:25 följande:
    levervärden? som typ i att man dricker mycket alkohol?har druckit alkohol två gånger på 4 år.... :-/
    Det är inte bara alkohol som påverkar hur man ligger i levervärden
  • Micke Geting

Har också hört att det är ärftligt och så tillvida att man sköter sin sömn, kost och motinerar så kan man inget mer göra än att i så fal sminka bort det.

• Meickan

Sol kan hjälpa...Har man lite färg i ansiktet så syns blodkärlen inte igenom så mycket! Funkar på mig iaf! Lycka till!!!

• Bubblan84

Kan va så mycket olika..kanske dricker du mycket kaffe..eller får i dig för lite järn..e-vitaminbrist kan oxå va boven i dramat, blir det bättre när du solat??
    Eller så är helt enkelt huden så tunn att blodkärlen syns så tydligt!

Svar på tråden Mörka ringar och påsar under ögonen, vad gör man åt det egentligen?? Säg mig nåt som FUNKAR!!!