• Anonym (Byta jobb?)

Vad är rimligt att begära i lön som chef....

Hejsan!

Jag funderar på att byta jobb och ska nu på slutintervju för ett jobb som Department Manager för ett företag inom servicebranchen.
    I arb beskrivningen ingår bla: personalansvar för ca 20-30 personer, utbidning (försäljning), uppföljning, budget & försäljningsansvar, kundservice mm

Vad tjänar ni som har den här typen av befattning?
    Vad har ni för tidigare erfarenheter att komma med?

Jag väljer att vara anonym då jag inte gått ut med detta på min nuvarande arb plats.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Vad är rimligt att begära i lön som chef....
  • Anonym (Samma)

Har samma arbetsuppgifter som du beskriver, dock 10 st personer som går under mitt personalansvar.

Hade inga tidigare meriter när jag tog detta arbete utan arbetade mig uppåt.

Beroende på var i landet du arbetar varierar också lönen. Arbetar du endast kontorstid eller kommer du också arbeta obekväm arbetstid?

Jag har 33 500:-/ månaden bor mitt i sverige. Mina kollegor i Sthlm har 41 000:- för samma arbetsuppgifter då de som du har fler personer underställda.

• Peggie

Vart bor du, hur gammal är du, vad har du för tidigare erfarenheter inom branchen och inom ledarskap ledarskap, vad har du för utbildning, är det privata elle roffentliga sektorn?

• Anonym (Byta jobb?)

Jag har ca 3 års erfarenhet av att jobba med ledarskap, både vad gäller att leda andra men också att utbilda andra ledare inom ledarskap. I mitt nuvarande jobb så har jag ansvar för ca 30 personer. Jag har en utbildning i botten där bla ledarskap samt coachning finns med.
    Men framförallt har jag jobbat mig upp till den befattning som jag har idag.
    Jag är 30 år. Jobbet som jag idag söker är inom den privata sektorn och inom servicebranchen.

Anonym(Samma), Detta jobb är i Stockholm, vad skulle du begära för lön?

• Anonym (Byta jobb?)

Anonym (samma)... Får jag fråga inom vilken bransch du jobbar? Är det butik eller kontor?

• Anonym (Byta jobb?)

Puffar lite för att se om det är någon mer som kan ge lite hjälp!

• Peggie

Jag skulle begära 45 000. Sen beror det lite på vilka andra förmåner. En pensionsföräkring och ev bilersättning borde du ha på det.

Svar på tråden Vad är rimligt att begära i lön som chef....