• pepparrot

hemtest för urinvägsinfektion????

Hej,

Jag undrar om det finns test att köpa på apoteket för att testa om man har urinvägsinfektion?

Har haft mycket problem med det när jag var yngre och vill gärna ha koll på det nu när man har hört att det kan dyka upp utan att man märker det. Vill ju inte heller belasta BM hela tiden.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden hemtest för urinvägsinfektion????
  • mysen71

Jajamen går o köpa hemtest på apoteket för c. 25:- för 5 stickor!

• AMA68

OBS!! Det är inte samma som de har på sjukhusen och visar bara på nitriter i urinen.
    De andra visar äggvita, ph-värde, bakterier, blod, socker och nåt mer = inget 100% resultat. Är du osäker tycker jag du ska ta ett prov och promenera förbi BM med det.

Jag har redan fått med extra rör hem för att jag ska lämna dubbelt så ofta som vanligt och för speciella odlingar.
    Detta för att jag tidigare haft stora problem där det vandrat upp i njurarna och gett njurbäckenbotteninflammation och elände.
    Det lär vara ännu större risker när man är grav t.o.m. så känn inte att du stör eller är gnällig de förstår garanterat - annars säger de ifrån.

Lycka till!!

• Hexx

Du behöver ju inte heller gå till bm för att göra u-prov. Du kan gå till distriktssk. Tala om hur läget är och att du skulle vilja göra det kontinuerligt. Om det visar ngt är det ju bara att ringa bm.

Svar på tråden hemtest för urinvägsinfektion????