• TheodorMiranda

Har någon här testat lullabub för att somna sitt barn?

Hej!
    Vår son är 10 veckor gammal, sover hela nätter men är otroligt svår somnad!
    Somnar aldrig i sin säng, inte i våra famnar utan bara i vagnen, då man ska stå o dra den fram o tillbaka över en tröskel i minst 30 min..
    ibland räcker inte det utan vaknar nästan direkt efter..

Fick höra om detta till spjälsängen, gör så att han kommer vaggas till sömns! Är det någon som har testat den?
    Eller har andra knep?
    Kolla här på länken : www.dor.nu
    O det heter lullabub!

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Har någon här testat lullabub för att somna sitt barn?
  • Tutilure

Såna har jag också funderat på.
    Hoppas att du får svar.

♥ C 050323 ♥ M 060518 ♥ M 080805♥
  • Mags

Har aldrig hört talas om förrut med det verkar ju jättebra funkar säkert tror jag!!!!

• Superpuma

Hej,

Vi använder oss av "Vyssan lull".
    www.babyland.se/vyssan-lull-gron_x_37200107.aspx
    Detta är små fötter som du fäster under spjälsängen.
    Så kan man vagga, sängen.

Tycker att detta varit superbra. Saknar det ofta när han lånar kompisarnas spjälsängar.

/M

• Tutilure
    Superpuma skrev 2008-09-23 09:09:24 följande:
    Hej,Vi använder oss av "Vyssan lull". www.babyland.se/vyssan-lull-gron_x_37200107.a...Detta är små fötter som du fäster under spjälsängen. Så kan man vagga, sängen. Tycker att detta varit superbra. Saknar det ofta när han lånar kompisarnas spjälsängar. /M
    Ja, vyssan lull-tassarna är bra men med de får man ju ändå stå där och vagga.
    Så då kan man ju nästa lika gärna vagga vagnen.
    ♥ C 050323 ♥ M 060518 ♥ M 080805♥
  • TheodorMiranda

okay, jag tänker köra till babyland idag o kolla in detta.. Lullabub verkar vara en perfekt lösning.. Imorse stod jag i 1 timme för att få honom att somna om i vagnen efter maten..
    Ska åka dit o kolla om det e värt sina pengar och om man får lämna tillbaka det om det inte funkar.. Kostar ju ändå 2000 kr.
    Nu så ska jag väcka min lille ( hatar att väcka när han sover ) men vi ska iväg till Bvc...

• LinaGustav

har också vyssan lull! jättebra!

• The Johanssons

Åh gud är det de där elektriska *drömmer*. Jag såg dem när min kille var liten då kostade de 2.500 kr och vi snålade ur.... Som jag har ångrat mig , vågar inte ens räkna efter hur mycket tid jag har lagt på att få min älskling att sova . Oavsett om det var i vagn eller säng eller famn så tog det oändlig tid. Vi har haft vyssanlull men det gjorde varken till eller från.. JAG ångrar att jag inte köpte !

Dotter -04 , Son -06 , BF 15/11 -08
  • TheodorMiranda
    The Johanssons skrev 2008-09-23 12:09:10 följande:
    Åh gud är det de där elektriska *drömmer*. Jag såg dem när min kille var liten då kostade de 2.500 kr och vi snålade ur.... Som jag har ångrat mig , vågar inte ens räkna efter hur mycket tid jag har lagt på att få min älskling att sova . Oavsett om det var i vagn eller säng eller famn så tog det oändlig tid. Vi har haft vyssanlull men det gjorde varken till eller från.. JAG ångrar att jag inte köpte !
    Okay låter som du rekommenderar att man ska köpa det då? Om dom inne på babyland säger att det e en bra vara så kommer vi köpa den på söndag... O jag hoppas innerligt att den fungerar bra!
  • TheodorMiranda

Nu är det beställt!! Hoppas detta kan hjälpa min lilla pojke =)

• The Johanssons

Ditt lyllo . Ångrar ännu mer nu att vi inte köpte ¨då vi väntar ett till barn...Tänk vad ekonomiskt delat på två liksom

Hoppas att de hjälper nu!!! Du kan väl rapportera?

Dotter -04 , Son -06 , BF 15/11 -08
Svar på tråden Har någon här testat lullabub för att somna sitt barn?