• Enjoy life

Kan man kombinera mobilabbonemang och refillkort?

Tycker att jag både ringer o messar för mycket
    Har ett abbonemang på Telia. Skulle vilja använda det, men även kunna köpa refillkort och använda för att kunna se att pengarna faktiskt tar slut! Viktigt är att jag kan använda mitt vanliga telefonnummer.

Funkar det o hur gör man i så fall?

• Svar på tråden Kan man kombinera mobilabbonemang och refillkort?
  • Pinkstar

Tror inte det funkar.. men vissa har ju att du betalar typ 250 i månaden så får du ringa för det beloppet...det kan ju kanske va nått?

• Enjoy life
    Pinkstar skrev 2008-09-23 02:14:03 följande:
    Tror inte det funkar.. men vissa har ju att du betalar typ 250 i månaden så får du ringa för det beloppet...det kan ju kanske va nått?
    Ja, något måste göras åt eländet...! Tack för svaret, skulle ju kunna ringa Telia i morogn o fråga.
  • Enjoy life
    TigerLinn skrev 2008-09-23 02:18:01 följande:
    ts vad har du för abonemangs form nu?
    Pinsamt nog vet jag det inte. Det är Telia åtminstone.
  • Myten

Du kan i princip få samma samtalsavgifter på Telia Refill som på Telias mobilabonnemang.

Telia Mobil Till Vänner ger 0:-/min till alla som har Telia mobil och 0,69:-/min till fasta nätet och övriga operatörer.

Telia Refill Flexibel ger samma priser, men då behöver du fylla på med 150 kr var 30:e dag.

• Trasig Udda Strumpa

jag hade oxå samma problem jag hade ett bundet mobiltelefonabonemang hos Telia jag gjorde så att jag plockade ur det kortet och bytte till ett kort med Telia refill
    men kom på en sak då byter man ju även nummer och det kanske du inte ville

hmm ring Telia o prata med dom det är nog det bästa

men om man har refill så har man mycket mera kolla på vad man ringer för insåg jag

• Tojje

går inte att göra som du beskriver.
    *120# eller 455 eller minasidor.

• pajas01

jag hade ett abonemang men ville ha et kontantkort. jag pratade med dem och beställde ett kontantkort med mitt gamla nummer på och sen fick jag självklart betala den fasta kostnaden tiden ut på abonemanget.

• Tojje
    pajas01 skrev 2008-09-25 00:14:56 följande:
    jag hade ett abonemang men ville ha et kontantkort. jag pratade med dem och beställde ett kontantkort med mitt gamla nummer på och sen fick jag självklart betala den fasta kostnaden tiden ut på abonemanget.
    då bör du ha betalt en nätt summa för det, 250 kr för nr byte , sedan 100:- för refillpaketet. men då byter du ju bara nr från abb till refill samt tilldelar abb ett nytt nr. sedan betala abb bindningen ut.
  • 1978nettan

hur mycket brukar du ringa för i månaden?

• pajas01

jag betalade inget för nummer bytet de kostade noll kr.. kontantkortet betalade jag 99kr för. så så mycke va det inte för att göra om allt =))

• Tojje
    pajas01 skrev 2008-09-25 10:59:27 följande:
    jag betalade inget för nummer bytet de kostade noll kr.. kontantkortet betalade jag 99kr för. så så mycke va det inte för att göra om allt =))
    är du säker på att du inte betalade något=)?

om jag inte säger för mycket BÖR jag ha koll på detta =)
  • Kaldorei

om du ringer för över 600 i månaden (ock tycker att det e okej) tycker jag du ska skaffa ett fast abonnemang. telenor har iaf så. om man betalar 599 kronor i månaden får man ringa för 5999 kronor i månaden. å den summan e ju i princip omöjlig att komma över. telia borda ha nåt liknande.

• ElsaEbbesMamma

Åååh, önskar att det fanns ett abonnemang som det fanns i London när jag var där (finns säkert fortfarande). Man köpte en telefon, fick med ett abonnemang. Men, det funkade såsom, att du betalade en avgift i månaden, kanske 250kr. Och den summan fick du ringa för. Och i England får du ju också (lite olika) kanske 300sms och 300minuter att ringa för varje månad.

Sen när pengarna var slut och du behövde ha mer för den månaden, då kunde du fylla på det som ett refillkort!

Superbra för en sån som smsar eller ringer för mer än man borde.

Och samtidigt har du möjligheten att få en ny telefon som de andra.

• pajas01

jag ÄR helt hundra på att jag inte betalade. ringe till kundservice och dem lösta allt för mig.. de va inga problem bara jag betalade månads summan så va allt helt lungt.

Tojje skrev 2008-09-25 17:44:25 följande:
    är du säker på att du inte betalade något=)? om jag inte säger för mycket BÖR jag ha koll på detta =)
  • Tojje

oki det bör ju framgå på din faktura på nästkommande räkning.

Problem är det inte men det är belagd med en kostnad, som du går på ica och köper en mjölk man får den sällan gratis=) men bra att själva frågeställningen löste sig.

• Felicia6

Jag har telia vänner och lagt till fria sms och för det betalar jag 99kr +59 (?) tror jag det var och då ringer jag för 0kr per minut till både alla telia och halebop och 69öre i minuten till alla andra och så får jag smsa hur mkt jag vill och det är jag skitnöjd över

(Det är abbonemang)

Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
Svar på tråden Kan man kombinera mobilabbonemang och refillkort?