• Indiansommar

Jag har kanske brutit foten....

När jag gick till bilen inatt efter att ha jobbat så ramlade jag på parkeringen. Det var ett hål i asfalten som jag inte såg. Det gjorde inte så ont först i foten, mest i knät på andra benet som jag skrapade i rejält. Men när jag kom hem så började det värka rejält, kan inte vara när foten, ej stötta på den osv. Tror att det kanske kan vara en spricka eller kanske ett brutet ben i den. Jä*la ont gör det i alla fall... Sitter nu och väntar på att klockan ska bli 8 så att vårdcentralen öppnar... *suck* ibland är livet trist....

• Svar på tråden Jag har kanske brutit foten....
  • ixus

Usch din stackare, men LITE hoppfull kan du vara att du kanske inte gjort det! Jag stukade min fot - rejält - en gång. Kunde inte stödja på den, än mindre gå och det gjorde djävulskt ont. Var helt 100 på att benen var sönderknasade i den så vidrigt var det men nope

Av barn o fyllon får man alltid höra sanningen.......
  • vem bryr sig

Stackare!! jag hade ett brutet ben i foten för några månader sen och det gör ju så fruktansvärt ont!! och slö som man är så orkar jag inte gå på kryckor så jag haltade fram på foten i närmare 2 månader för det tog ju lite tid att läka.

• Indiansommar

ixus, jag HOPPAS verkligen att inget är brutet! Men men... vi får se vad doktorn säger, om man lyckas komma fram dit på telefontiden :( det är ju inte någon självklarhet precis...

• vampyria2

En fundering, är det inte akuten man ska vända sig till då, vårdcentralen har ju ingen rönken och då kan de ju inte se allt

• ixus
    Indiansommar skrev 2008-09-23 07:27:06 följande:
    ixus, jag HOPPAS verkligen att inget är brutet! Men men... vi får se vad doktorn säger, om man lyckas komma fram dit på telefontiden :( det är ju inte någon självklarhet precis...
    Ja, hoppas är bra Jag ska hålla tummarna! Hmm ja.. telefontider brukar suga, men har ni ingen form av närakut?
  • ixus
    vampyria2 skrev 2008-09-23 07:30:47 följande:
    En fundering, är det inte akuten man ska vända sig till då, vårdcentralen har ju ingen rönken och då kan de ju inte se allt
    Många städer har att så länga VC är öppet så är det dit man ska vända sig, såvida det inte är akut = LIVSakut!
  • Helen72a

usch din stackare.

jag tror att man måste till sin hälsocentral först... sedan skriver dom i så fall en remiss till lassarettet för ev. röntgen

sedan ska du kolla vad du har för försäkring oxå.... eftersom det hände när du gick från jobbet

*lycka till*

~~Tänk på vad du säger & hur du säger det~~
  • Helen72a
    ixus skrev 2008-09-23 07:32:49 följande:
    Många städer har att så länga VC är öppet så är det dit man ska vända sig, såvida det inte är akut = LIVSakut!
    så är det hos oss
    ~~Tänk på vad du säger & hur du säger det~~
  • Tant Greta

Åk in till akuten!
    Jag bröt foten för 1 vecka sedan och det var inte tal om att kontakta VC först.
    Även om det i ditt fall låter som är en spricka eller stukning.Du förlorar inget på att ta dig till akuten!

• Flickan Gud Glömde
    Tant Greta skrev 2008-09-23 07:48:45 följande:
    Åk in till akuten!Jag bröt foten för 1 vecka sedan och det var inte tal om att kontakta VC först.Även om det i ditt fall låter som är en spricka eller stukning.Du förlorar inget på att ta dig till akuten!
    150 kr
Svar på tråden Jag har kanske brutit foten....