• Strangely

värkar med 10min mellanrum. kan de va på g?

Hej. Har värkar med 10 min mellanrum och har haft det sen halv 5 i natt. Ingen vattenavgång eller något blod. Men det gör ont i nedre delen av magen och strålar ut i ryggen.. Varar ca en halv min.

• Svar på tråden värkar med 10min mellanrum. kan de va på g?
  • xenaa

ja de låter som det ja

härligt

♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ - ♥ Bönan BF 2oo9-o2-26 ♥
  • Eleonora73

Grattis, vad kul! Ring och pratat med Förlossningsavdelningen ifall du är orolig.
    Lycka till!

• storhumlan

Det är säkert på G.

Om du orkar så gå ut och gå.
    Eller fixa i trädgården om du bor så.

Gå bara runt och fixa med saker. Sitt inte stilla.
    Inte det lättaste men det är bra.

Lycka till!!

• Strangely

ringde förlossningen vid halv 7 i morse, och de trodde med att de va på g :D jippi. Kan värkarna avta för att senare komma tillbaka?

• alberta77

Vänta och se... Hade själv värkar för en vecka sen med ca 7 minuter emellan och som höll i sig 1 till 2 min. Det avtog efter sju timmar så det kan vara lurigt. Igår hade jag glesare såna. Det är väldigt frustrerande när det inte händer mer! Har de tilltagit än, dina värkar?

• Snäckan6

Japp, värkarna kan avta.
    Jag vaknade vid 02-tiden på natten mellan söndag och måndag av riktigt kraftiga värkar (ca 6-7 min mellan värkarna); och tänkte att nu är det nog dags att väcka min man. Men eftersom jag är envis tänkte jag att jag låter han sova en stund till och på morgonen avtog värkarna och allt var bara som vanligt. På kvällen kom värkarna tillbaka och höll på tills inpå morgonen. Tisdagskvällen var det dags för värkar igen och nu höll värkarna i sig även under onsdagen. Jag var hos BM på morgonen och fick stanna i vägkanten för att jag fick värkar på vägen dit och hem. Kl. 16.00 (hade då 5 min mellan) var vi inne för ett tillväxt-UL och skickades ner till förlossningen kl. 17.10. Dottern är född kl. 19.44

• 3småttingar

Spännande!

Förra förlossningen så tog mina värkar en sån där berömd värkpaus på ca 5 timmar. Sen kom det igång igen!

ღ Edwin 0611 ღ Lillan BF 080928 ღ KOM UT SNART! :)
Svar på tråden värkar med 10min mellanrum. kan de va på g?