• mittenavapril

Gröt mot hård mage?

Någn som har förslag på gröt som funkar mot hård mage?
    Har testat Nestles milda majs och havre, men min 5 mån blir hård av båda.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-23 11:27
    Jag testar allt annat och har gjort sen hon var nyfödd (ingen amming) Nu gäller frågan bara omdet finns någon mer lämplig gröt för hård mage

• Svar på tråden Gröt mot hård mage?
  • Alle

Gröt funkar inte alls mot hård mage. Ge katrinplommon eller messmör istället.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Mirilla

Ger du någonting till gröten. Min dotter får päron eller katrinplommonpuré på gröten (ganska mycket) och det löste vårat problem. Katrinplommon på morgonen och päron på kvällen. Enbart katrinplommon funkade inte för oss när hon började få mer gröt.
    Majs är väl stoppande också, men jag vet inte hur det är med majsgröten.

• Alle
    Alle skrev 2008-09-23 08:52:35 följande:
    Gröt funkar inte alls mot hård mage. Ge katrinplommon eller messmör istället.
    Men testa Sempes milda gröt med Lactobaciller, från 6 månader. Laktobacillerna hjälper till att hålla magen i trim.
    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • mamma mys

ja i så fall är det havre gröten som kan sätta fart på magen pga att det är mer fibrer i den......men kom ihåg mkt vätska då också....men prova annars med messmör eller katrinplommon pure..det funkar nog bättre....

• Therese33

Majs är förstoppande så det skall du inte ge. Men har du testat vetevälling från 4 månader? Lägg i katrinplommonpuré också så kanske det fungerar?

Svar på tråden Gröt mot hård mage?